Nee.

Stel dat hij ''kleine'' misdaden pleegt zoals diefstal, discriminatie enz. zal hij niet vervolgd worden, net zoals de Koningin. Maar wanneer hij nou een moord pleegt of een kind misbruikt o.i.d. zal hij zeker wel tot verantwoording worden geroepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De paus is inderdaad onschendbaar.
Hij is namelijk het staatshoofd van Vaticaanstad.
Alle staatshoofden zijn onschendbaar. Zo ook Bouterse nu hij president is.

Als je echt erge dingen doen zul je worden afgezet en wordt er gekeken of je alsnog vervolgd kan worden.

Toegevoegd na 5 minuten:
bijvoorbeeld in geval van genocide
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij is niet onschendbaar maar geniet diplomatieke immuniteit.
Strafbare zaken die hij in Nederland uithaalt of die in Nederland vervolgbaar zijn kunnen hem wel degelijk aangerekend worden.

Desi bouterse staat ook op de interpollijst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De paus is politiek onschendbaar ..sinds de oprichting van kerk en geloof is er al gemoord, gediscrimineerd, misbruikt etc. De paus hoort niet boven de wet te staan en dient zich net als ieder ander voor een rechter te verantwoorden. geloof is een ziekte en het werktuig van de duivel. welke middelen blijven er nog over als de kerk/paus niet verantwoordelijk kan worden gehouden via de wet? zoals altijd moet de bron van het kwaad worden aangepakt. en dat is in deze de paus. 0psluiten die oud nazi! hij zal zich wel op zijn gemak voelen, want de kerk heeft meer doden op hun naam staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alsof de paus zo'n klein landje als Nederland gaat bezoeken.