Waarom wordt er zoveel energydrinks geconsumeerd?

En mindpeppers? Zoals redbull

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
verschrikkelijk die dingen, komt ook zo'n rare lucht van die drankjes af, bah.

Het beste antwoord

Het is lekker, hip en je krijgt er (wat) energie van. Qua energie valt het wel mee maar de reclames doen de mensen het toch laten drinken, en aangezien wij kuddedieren zijn nemen we het voorbeeld aan anderen en drinken veel mensen het. Het is ook nog eens makkelijk,overal, verkrijgbaar en er zijn veel verschillende merken dus laagdrempelig om te kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

het is verslavend want je raakt verslaaft aan de cafeine
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het overal te verkrijgen is, en voor wie niet voor de A-merken gaat; ook nog eens tegen een vaak belachelijk lage prijs. Tevens is het vooral onder schoolgaande jeugd een drankje met een ware cultstatus geworden.

Er zal ook een kleine verslavende werking aan zitten, alhoewel dat denk ik eerder een ingebeelde verslaving is dan dat je echt van de ingredienten in energy drink afhankelijk bent geworden. Vaak merk je na één blikje dat je écht even net iets meer energie hebt, en dan denk je het een volgende keer ook weer nodig te hebben om een examen goed te maken, of om een serie nachtdiensten door te komen. Zo maak je jezelf er van afhankelijk.
Een uitgekiende reclamecampagne door flitsende marketingtypes draagt natuurlijk ook nog zijn steentje bij.

Je zou het een beetje kunnen vergelijken met slaapmiddelen en antidepressiva; Het is gemakkelijk te verkrijgen en als je er eenmaal aan begonnen bent, kom je er niet zo snel meer vanaf.
Bovenstaande is natuurlijk een beetje vergezocht, maar het is natuurlijk niet voor niets dat in Frankrijk bijvoorbeeld Energy drinks alleen maar in apotheken en drogisterijen mogen worden verkocht en niet zo maar op elke hoek van de straat.