Is president Obama nou goed of slecht?

Ik heb via een vriendin van me een film gezien van Barack Obama. De serie is te vinden op YouTube.

1/12 : http://www.youtube.com/watch?v=KrpRocaEfQE

Volgens de meerderheid schijnt Obama een hoax te zijn, oftwel een financieel insider die alle banken naar de afgrond helpt.

Graag jullie mening, want het is mij helemaal niet duidelijk wat nou waar is of onwaar.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

En, dan is nog maar de vraag wat zijn belang zou zijn bij het naar de afgrond van de banken.
Amerika heeft een 2 partijstelsel en de niet regerende partij doet er alles aan om de ander zwart te maken.
(O sorry, anders bedoeld)
Hoe Obama is als president is nog volstrekt onduidelijk, zijn woorden spreken (ook mij) aan, maar de tijd moet uitmaken of dit tot de goede daden leidt.
De meeste politici komen hun beloften niet na, laten we op een uitzondering hopen in dit geval.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt inderdaad gelijk, het is nog veel te vroeg om hier een oordeel over te vellen.
Toch heeft hij al een aantal (naar mijn mening) goede dingen gedaan.
- Sluiten quantanamo
- Verbieden martelen
- Stamcel onderzoek voortzetten
- Gesprek met 'schurk' staten
- En nu de oplossing zoeken voor het Israel/palastina conflict Naar mijn inzien zijn dit al 5 meer punten dan wat Bush ooit bereikt heeft.

Andere antwoorden (12)

Veel beter dan Bush, maar nog steeds slecht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Motivatie?
Mijn oordeel tot nu toe over Obama is positief. Of hij veel zal veranderen ten goede is niet duidelijk. Hij heeft tegen dat hij voor een veel complexere opgave staat als Bush of Clinton stonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen hoax, absoluut niet.
Maar Xinix heeft het goed gezien, Obama is minder slecht dan Bush, maar daarom nog niet goed. Je moeder sloeg je ook minder hard dan je vader, maar daar was je maar een heel klein beetje blij mee, zoiets.

Maar dat hij de banken naar de afgrond helpt, is propaganda van de bush-aanhangers, die hem in een kwaad daglicht willen stellen. Of een vieze truuk van de KKK, die zullen 'm ook liever kwijt zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk niet dat de kkk die macht heeft. Maar je doet wel erg negatief dat Obama 'minder slecht' is. Naar mijn inzien doet hij het tot nu toe prima.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles is relatief. Maar in ogen van Amerikanen is de PvdA zo links als communisten, daarmee is Obama in Amerika links, maar voor ons zo nationalistisch als bijv. Geert Wilders. Ik wil Obama alleen niet met Geert Wilders vergelijken, omdat GW een populist is zonder compleet politiek programma. Wij vinden Bush vreselijk rechts, en Obama gewoon rechts, vergeleken met ons politiek spectrum. Maar als je zelf rechts bent (dat verwacht ik bij jou, no offense!), dan vind jij het journaal en de publieke omroep waarschijnlijk links, Obama wel OK, en Bush een beetje rechts. Beauty is in the eye of the beholder, en daarmee is alles relatief. Wellicht vind jij mij daarmee erg negatief, maar een Amerikaanse president die meer troepen naar Afghanistan stuurt (maar gelukkig wel martelingen stopt), noem ik dan minder slecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met betrekking tot de 3 hoofdpunten voor het verschil tussen link-rechts ben ik erg links.
En op die drie hoofdpunten is obama ook redelijk links. Maar het ligt inderdaad aan je eigen mening. Mijn mening tot nu toe is in iedergeval dat het een geweldige politike leider is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welcome to the club! Ik blijf bij iedere US-president zeer argwanend, zolang hij zijn invloed in het buitenland blijft uitoefenen ter verheerlijking van zijn eigen land. Dat bedoelde ik dan ook met minder slecht. Laat ik het dan eens zo zeggen: Als Obama na 4/8 jaar niet nog een nieuwe oorlog in een nieuw land is begonnen, doet hij het al snel beter dan zijn 2 voorgangers (of zelfs meer voorgangers).
Intelligent, integer en wilskrachtig. Hij zal de geschiedenis ingaan met dezelfde aura als Kennedy met dit immense verschil dat Obama zich niet kon beroepen op een clan met een vader als ex ambassadeur van de UK en notoir geldverdiener op alle vlakken (met het alcoholverbod oa)
Als je zijn boek leest en zin eerste honderd dage activiteiten , mag je er van overtuigd zijn met een zeer grote persoonlijkheid te maken te hebben. yes, He can.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies, hij heeft twee boeken. Neem aan dat je de Audacity of hope bedoelt? (of hoe je het ookalweer schreef)
O, van Alex Jones. De prisonplaneteer die in de hele Amerikaanse regering duisterse skull & bones spionnen ziet die ons met chemtrails besproeien om ons in mensetende zombies te doen veranderen. Een Michael Moore wannabe maar dan eentje die als een geflipte creationist alleen kijkt naar zaken die zijn verhaal ondersteunen en alle zaken die het tegenspreken negeert. Eén detail klopt niet van zijn verhaal. Waarom heeft die James Bonderige supergeheime organisatie die geen probleem heeft om met een afstandbediening twee vliegtuigen in de twin towers te laten vliegen en daarmee duizenden mensen de dood in te jagen mijnheer Alex Jones nog nooit dwarsgezeten om zijn krankzinnige complottheoriën wereldkundig te maken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb die specifieke film niet gezien, dus kan daar niet over oordelen. Wat ik wel kan zeggen is dat (o.a.) de banken al flink in de problemen zaten voordat hij verkozen is (de crisis duurt langer dan een half jaar). Ik zie een heleboel geneuzel op amerikaanse fora waarop republikeinen (en vooral hun ultraconservatieve religieuze achterban) hem al liep te demoniseren voordat hij überhaupt verkozen is, en nu de schuld naar hem probeert te schuiven waarvan de oorzaak in de afgelopen 8 jaar gelegd is.

Of Obama goed of slecht is kunnen we pas beoordelen als hij lang genoeg aan de macht is geweest om een stempel te drukken op de wereld. Hij geeft op mij de indruk een intelligent persoon te zijn die weet waar hij naartoe wil met de wereld. Of hij het voor elkaar krijgt is nog te bezien, omdat zijn voorganger de staat met een recordschuld heeft achtergelaten.

Het enige waarbij ik (momenteel) mijn twijfels heb: hij beweert christen te zijn, maar ik heb sterk het vermoeden dat hij privé een agnostische of atheïstische overtuiging heeft. Echter, als je dit naar buiten brengt kun je in Amerika je politieke carrière op je buik schrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Obama is prima, alleen hij had beter een ceo van een leuk groot bedrijf kunnen zijn. Beetje populistisch is die wel maar tegelijk lekker pragmatisch en niet echt een stroman want hij verzet best wat werk. Helaas zijn er zoals overal adders onder het gras in het land waar de politieke lobby is uitgevonden. Sterke gast maar hij kan ze niet allemaal winnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Democraten proberen Republikeinen altijd onderuit te halen, net zo goed als dat dat andersom geldt.

Mijn mening over Obama:
Hij heeft in ieder geval mijns inziens een voortvarende start gemaakt.

Ik ben echter wel bang dat hij een beetje te veel hooi op zijn vork neemt/gaat nemen.
Hij is dan wel heel anders dan Bush, maar bijna de hele wereld is wat voorzichtiger geworden als het gaat om samenwerking (op welk gebied dan ook) met de U.S.A.,
zeker in deze economisch zware tijd.

Hij zal dus eerst nog veel goodwill moeten zien te kweken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is in ieder geval niet aan te raden om mensen in te delen als goede en slechte mensen.
Ik denk dat ie het beste doet wat ie kan om situaties in de wereld te verbeteren. Misschien kunnen sommige van z'n beslissingen verkeerd uitpakken, maar hij probeert in ieder geval om dingen te verbeteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat één van de machtigste mensen van de wereld het financiële systeem om zeep helpt...

Probeer het anders te bekijken. Het enige wat Obama in theorie zou kunnen bereiken is dat de meeste Amerikaanse banken genationaliseert worden...

Complottheoriën zijn er altijd rondom een president...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je toch in de conspiracies wilt duiken, dan is het uiteindelijk toch niet Obama die regeert. Achter de zichtbare regering zit namelijk een regering die geen verantwoordelijkheid heeft aan het volk. Deze mensen doen wereldwijd allerlei dingen waarvan wij niks weten. Zoek hiervoor maar eens op "nieuwe wereldorde".

Maar goed, het gaat er uiteindelijk om wat jij gelooft, welke uitspraken van wie je vertrouwt etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Obama is in elk geval 1000x beter dan Bush - dat staat als een paal. Bush gaf geen ene zier om 't milieu. Dit in tegenstelling tot Obama.
'T milieu is waar we met z'n allen (6,8 miljard) van moeten leven en genieten - en niet verpesten zoals de beide Bushes.