In de regelgeving over recreatiewoningen staat het volgende over waarom permanente bewoning verboden is:
"Permanent wonen is ongewenst, omdat het buitengebied voor iedereen toegankelijk moet zijn om te recreëren. Permanente bewoning van recreatiewoningen heeft tot gevolg dat er meer vraag naar recreatiewoningen ontstaat. Dit heeft verdere 'verstening' van het buitengebied tot gevolg. Daarnaast is permanent wonen in strijd met het bestemmingsplan. Tenslotte zijn de bouwtechnische eisen als ook de bestemmingsplanvoorschriften voor recreatiewoningen anders (lichter) dan die voor reguliere woningen. Ook daarom is het belangrijk dat er in recreatiewoningen (die vaak niet geschikt zijn voor permanenten bewoning) daadwerkelijk niet permanent wordt gewoond".

Voor meer informatie: zie bron
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In sommige plaatsen kunnen ze best wat soepeler met het beleid omgaan tot er alternatieven gevonden zijn. Maar het zijn en blijven ambtenaren die de 'in andere tijden' opgestelde regels uitvoeren tot er nieuwe gemaakt zijn.
Succes met je zoektocht naar een geschikt onderkomen!

Andere antwoorden (3)

Als je genoeg geld hebt is er echt wel een normale woning beschikbaar. Toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je woon- werkverkeer naar de Alpen zo begrotelijk is.
14 jaar geleden
Door dit verbod kan het aanbod van woningen gecontroleerd worden, waardoor huizenprijzen in normale "tijden" in prijs stabiel zijn en/ of stijgen.

Toegevoegd op 20-05-2009 17:21:38
Mogelijke tijdelijke oplossing: Probeer via marktplaats of iets dergelijks particulier een huis te huren welke "te koop" staat en aan de straatstenen niet te verkopen is.

In bron wat verhuur advertenties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat ik het anders stellen: De regering bouwt liever te veel gevangenissen, dan "normale" betaalbare woningen.