Een vriend van mij heeft een relatie met een buitenlandse vrouw.

Ze waren bezig met een verblijfsvergunning voor haar. Nu heeft de politie haar paspoort ingenomen: ze moet het land uit. Wat kan mijn vriend doen om dit te voorkomen? Graag serieuze adviezen!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Mijn vrouw komt ook uit het buitenland, hoewel mijn ervaring ondertussen 10 jaar oud is, en dus gedateerd.

Contact opnemen met de IND is wel raadzaam, en met de embassade in het buitenland trouwens ook.

Wees gewaarschuwd dat je *niet* hier een verblijfsvergunning kunt regelen, dat moet je namelijk in het buitenland doen (uitzonderingen daargelaten). De fout die velen maken, is iemand op een toeristenvisum hier laten komen, en dan denken dat ze het wel even regelen.
Daarnaast heb je veeeel papierwerk nodig, en dus veel geduld en een lange adem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een advocaat in de arm nemen. Verblijfsvergunningen hangen o.a. af van land van herkomst, verdragen die we daarmee hebben etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
contact opnemen met de IND(integratie en naturalisatie dienst.) vragen op welke gronden deze beslissing is genomen en eventueel dossier opvragen en vervolgens voorleggen aan een advocaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sorry
ind staat voor
immigratie en naturalisatie dienst