Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Een vriend van mij heeft een relatie met een buitenlandse vrouw.

Ze waren bezig met een verblijfsvergunning voor haar. Nu heeft de politie haar paspoort ingenomen: ze moet het land uit. Wat kan mijn vriend doen om dit te voorkomen? Graag serieuze adviezen!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
568

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Mijn vrouw komt ook uit het buitenland, hoewel mijn ervaring ondertussen 10 jaar oud is, en dus gedateerd.

Contact opnemen met de IND is wel raadzaam, en met de embassade in het buitenland trouwens ook.

Wees gewaarschuwd dat je *niet* hier een verblijfsvergunning kunt regelen, dat moet je namelijk in het buitenland doen (uitzonderingen daargelaten). De fout die velen maken, is iemand op een toeristenvisum hier laten komen, en dan denken dat ze het wel even regelen.
Daarnaast heb je veeeel papierwerk nodig, en dus veel geduld en een lange adem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een advocaat in de arm nemen. Verblijfsvergunningen hangen o.a. af van land van herkomst, verdragen die we daarmee hebben etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
contact opnemen met de IND(integratie en naturalisatie dienst.) vragen op welke gronden deze beslissing is genomen en eventueel dossier opvragen en vervolgens voorleggen aan een advocaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sorry
ind staat voor
immigratie en naturalisatie dienst
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding