Moet ik naar POrtugal om een NIF nummer als ik daar niemand ken?

Ik ben van plan te emigreren, naar Spanje of naar Portugal daar ben ik nog niet aan uit. De huizenprijzen, de extra kosten, het belastingssysteem enz. worden momenteel tegenover elkaar afgewogen en natuurlijk moet het huis/appartement ook nog worden gevonden.
Maar om dit te kunnen kopen/huren heb ik een NIF nummer nodig. In tegenstelling tot Spanje moest ik hiervoor naar Portugal, maar nu zou het ook online kunnen. Alleen: dat kan ik zelf niet doen, dat moet iemand doen in Portugal.
Ik ken niemand in Portugal, behalve mensen waar ik bij gelogeerd heb ikv Airbnb en dergelijke.
Dus als ik het goed begrijp, moet ik nu toch naar Portugal en kan het niet zelf online aanvragen, ook niet bij de ambassade (dat kan wel voor het Spaanse NIE-nummer)?

1.2K

Antwoorden (1)

ronron1212
een jaar geleden