Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn mensen in staat een tsunami te veroorzaken? (Bijv. met een atoombom) Zo ja, zou de tsunami als wapen in de oorlog kunnen worden gebruikt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan zeker maar een atoombom heeft geen meerwaarde aan de hoogte/breete van de golf aangezien de ontploffing niet groter word door alle nucleare troep
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou, dat vraag ik me af

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het is mogelijk dat een tsunami wordt veroorzaakt door een meteorietinslag, en met de huidige technologie moet dit waarschijnlijk wel mogelijk zijn om iets soortgelijks na te bootsen.

En natuurlijk kan zoiets gebruikt worden in een oorlog, al lijkt het me effectiever, zoals in jou voorbeeld, om de bom op het land te gooien i.p.v. in zee..

Tenslotte zal een kernoorlog op dit moment de aarde kunnen verwoesten, dus laten we het gezellig houden en geen oorlog voeren (:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is zeker mogelijk om een grote vloedgolf te creeren doormiddel van een bom, dit zou dus ook zeker in oorlogen kunnen worden toegepast.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt, hoe zwaarder de explosie, hoe groter de golf.
Maar er bestaan genoeg bommen met een kracht groot genoeg om een flinke golf mee te veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is meestal zo bij oorlogen.
Het gaat erom of het mogelijk is, niet of het ooit zal worden gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tis maar water
rechtstreeks een vloedgolf maken kost enorm veel energie, met de huidige technologie en atoombommen niet onmogelijk maar wel lastig.

indirect is het makkelijker, voor de kust van florida bijvoorbeeld liggen enorme rotsen onder water erg instabiel, zou je deze met een reeks explosies van het rif afdrukken zou dit een enorme stroming teweeg brengen die wel een vloedgolf van redelijk formaat opbrengen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding