Waarom wordt Turkije niet aangenomen voor de EU-lidmaatschad?

Ik weet dat ze al 40 jaar mee bezig zijn.
Altijd een positief reactie op gekregen.
Maar nog nooit een echte beslissing voor gekregen.
Dus mijn vraag is waarom wordt niet gewoon aangenomen?
Wat zit daar achter?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Turkije neemt het bijvoorbeeld nog niet zo nou met de mensenrechten. Er moet toch nog wel wat gebeuren voor dat Turkije zo ver is om lid van de EU te worden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Turkije met zijn islamitische traditie past niet binnen de Europese Unie met zijn christelijke en humanistische normen en waarden. Vooral na 11 september 2001 is dit punt van de islam een belangrijk argument voor de tegenstanders van toetreding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Turkije kan pas toetreden tot de EU als ze aan de toetredings criteria voldoen. En omdat dit nog verre van enige afsluiting is zal het nog wel even duren. Tevens zijn er EU landen die Turkije niet graag in hun clubje willen. Ook zijn er in Turkije zelf tegenstrijdigheden die de hervormingen tegen houden. Maar zonder de hervormingen kunnen ze dus nooit toetreden.
Turkije is er wel mee bezig, maar het gaat erg langszaam.
Een erg groot probleem is onder meer het respect voor minderheden. Echter is er al wel verbetering voor de minderheden in het land. Maar er is nog een lange weg te gaan.

Lees ook het onderstaande artikel voor meer informatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Turkije bezet nog steeds een deel van Cyprus.
En ze liggen niet volledig in Europa maar ook in Azië. Dus wat mij betreft kunnen ze nooit toetreden tot de EU.
En dat zijn meneer Wilders en meneer Rouvoet allebei met mij eens :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk omdat de meeste Europeanen Turkije niet als en Europees, maar als een Aziatisch land zien. En eerlijk gezegd, toen ik in Turkijke was, had ik datzelfde gevoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik denk ook zo. Want Turkije ligt niet in EU. Hij ligt in Asia kant toch..
De mensen rechten worden nog teveel geschonden.

Toegevoegd na 3 minuten:
En dan volgens mij nog het volgende probleem Turkije bestaat uit 2 wereld delen de ene helft is Europa en de andere helft is Azie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- De mensenrechten worden er nog steeds met voeten getreden.
- Er ligt maar een klein deel in Europa.
- De cultuur is grotendeels islamitisch terwijl de europese cultuur grotendeels christelijk is. Dat past niet bij elkaar.
- De kwestie met Cyprus is nog steeds niet opgelost.

Redenen genoeg om Turkije buiten de deur te houden.

Maar het is een leuk vakantieland, als je tenminste al die verkopers en restauranthouders, die je in hun zaak naar binnen willen sleuren, van je lijf kuint houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bovenstaand zijn dog redenen, waar het op neer komt dat geen van de verschillende Europese overheden het kan verkopen aan zijn burgers. Het verzet is simpel weg te groot. Iedergeval op dit moment.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Turkije begint de Islam, en dat is nu net het probleem... Daar zijn ze nog niet uit... En zolang dat niet helder is, mogen ze er niet bij...

Ik hoop dat het snel mag, want alle begrip is welkom en de toetreding maakt veel begrip... Dus snel toelaten zeg ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
God beware ons! In Egypte is er een Imam die wil verbieden dat ze kersfeest vieren. Stel dat Turkije toetreedt; krijgen we die film binnen de kortste keren ook hier. Daar zit echt niemand op te wachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kersfeest moet natuurlijk kerstfeest zijn; pardon.
Los van openstaande punten als Cyprus, denken mensen een verkeerd beeld van Turkije. Dat is een kwestie van gebrek aan kennis inzake de historie. M.a.w. los van het feit dat Turkije er nog niet geheel klaar voor is, is de EU er helemaal nog niet klaar voor. Dat laatste is erg jammer, omdat kleinzielig gestaar naar eigen navel de vooruitgang belemmerd. Turkije ligt niet in Azië, maar in een streek beneden de Caucasus. De naam Klein Azie is hetzelfde als Venetië van het Noorden voor Amsterdam. Nietszeggend dus.
Voor mij zou het echt afbreuk doen aan de Europese cultuur als wij Turkije zouden weren, evenals wanneer wij Griekenland in de steek zouden laten in deze moeilijke tijden.

Toegevoegd na 1 uur:
belemmerd = belemmert
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Christelijke partijen hebben een meerderheid in de EU en dat willen ze graag zo houden. Ze houden nog liever Berlusconi de hand boven het hoofd dan dat ze de meerderheid kwijt raken.