Heeft het CDA congres wat nu live op 1 is eigenlijk nog zin ? ik heb nog geen 1 voorstander gehoord

Toegevoegd na 3 minuten:
herstel 1 voor

Toegevoegd na 3 minuten:
herstel 1 voor

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, dit congres is een wassen neus. Het CDA zal deze kans om opnieuw in het centrum van de macht te staan na een verkiezingsnederlaag, niet aan zich voorbij laten gaan. Linksom of rechtsom. In dit geval dus hartstikke rechtsom. Zelfs als de partijideologie in het gedrang komt, willen ze op het pluche zitten. Maxime V. denkt uitsluitend aan dat pluche en niet aan de mensen in het land. En voor de tweedeling die ontstaat, sluit hij z'n ogen. Dat de armen armer worden en de rijken rijker, zal hem niet raken. Hij heeft zijn inkomen goed geregeld. Dat er zwakkeren zijn die dit niet kunnen, is hun probleem, zo denkt hij. Dat het CDA eigenlijk een christelijke partij is, waar zorg en aandacht voor de zwakkeren in de samenleving een belangrijk punt zijn, lijkt nu ineens niet meer te tellen voor Maxime V. Hij gaat voor de macht en zijn eigen salaris dus dit congres heeft geen enkele zin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De voorstanders zullen pas later aan het woord komen. Bedenk goed dat eigenlijk door de partijleiding de keus is gemaakt om wel deze akkoorden te accepteren, en dat dus voornamelijk de tegenstanders daarvan erop gebrand zijn om hun zegje te doen.
itsme
13 jaar geleden
Ik hoop zo dat er massaal tegen wordt gestemd!! Ik proef wel heel veel emotie in de zaal. En dat kan aanstekelijk werken.