Welke Europese partijen zijn tegen Amendment 138 (=internet beperken) maar wel groen?

Amendment 138 wil internet minder vrij maken:
-bij voorbaat (verdachte) websites sluiten
-meer macht voor wat betreft filtering leggen bij ISP's zoals AT&T
-mediamaatschappijen meer zeggenschap geven bij 't bepalen van welke websites (zoals piratebay) gesloten moeten worden

Zie ook:
http://blackouteurope.eu/

Ik zoek dus een partij om op te stemmen die tegen internetcensuur vooraf is (uiteraard doet dat niks af aan 't moeten vervolgen van internetcriminaliteit zoals kinderporno, etc.), maar wel een partij die groen/links/sociaal is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik wil je heel graag steunen, maar het is een gelopen race...

Internet is zo maatschappelijk belangrijk geworden, mbt tot opsporing van mogelijke terroristen, e-mails worden onderschept van overheidswege... Spionage geschiedt over het net... Downloaden wordt gecriminaliseerd, dus het wordt ooit verboden... We schieten in onze eigen voet...

Internet was anarchistisch van opzet, maar de politiek en de politie doet er alles aan om meer en meer voet tussen de deur te krijgen...

De oorzaak dat het communisme in Rusland in 1989 viel is internet...

China met zijn beleid tav Tibet, dat komt omdat als ze dat niet doen, die censuur, ze nooit de strijd in hun voordeel kunnen winnen...

Kijk eens hier op onze Goeievraag.nl... Is het niet zo dat een enkeling de hele sfeer kan bepalen? Is het niet zo, terwijl er met man en macht gemodereerd wordt? Ook hier is censuur, heb je daar ooit zo over gedacht?

Ik steun je helemaal, misschien moeten we dan maar een partij oprichten, consensus genoeg hier dacht ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet echt, nee... ;)
Groenlinks heeft zich hier tegen uitgesproken en klinkt dus als een prima keuze voor jou.