Is het waar dat politie agenten een minimaal aantal boetes per jaar moeten hebben uitgeschreven?

en hoeveel zijn dit mocht dit waar zijn?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
9.6K

Het beste antwoord

Ja, er schijnt bij de politie sprake te zijn van prestatiecontracten.

http://www.onjo.nl/Item.2558.0.html?&tx_ttnews[cat]=227&cHash=d624a37d58&tx_ttnews[tt_news]=13182&tx_ttnews[backPid]=2556

D66 wil er vanaf:
http://www.d66.nl/9359000/1/j9vvi0vj881cqtt/vhduiaq056y8

Toegevoegd op 12-05-2009 12:53:39
Oh, de hoeveelheid is regionaal verschillend.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
kleine toevoeging de korpsen bepalen na 2006 zelf of ze een boetequotum instellen of niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan gaat mijn regio er zeker wel voor... Ik ben erg goed voor hun quotum, maar een kerstgratificatie kan ik wel schudden...

Andere antwoorden (6)

Nee dit is onjuist.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk niet dat dit bij de politie zo is...

Soms heb ik dit idee wel bij de stadswachten als ik de zoveelste bekeuring vind, terwijl mijn parkeervergunning en ontheffing "berijden & parkeren voetgangersgebied" duidelijk zichtbaar zijn...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit was een tijdje beleid van de politie om te doen. Maar ze hebben dit gelukkig afgeschaft. Het gevolg van dat minimum boetes was namelijk dat agenten die hun tax niet hebben gehaald op plekken waar vaak wordt overtreden hele lullige boetes uitdelen. Hierbij ging het niet om het feit van wethandhaving en dat de burger iets moet leren maar om het feit dat hij anders zijn minimum niet haalde. Totaal zinloos dus. Dit hebben ze om die reden afgeschaft.

Toegevoegd op 12-05-2009 13:13:20
In 2006 is de boetequotum in zijn geheel afgeschaft het is nu aan de regiokorps of ze een quotum handhaven of niet. Sommige korpsen hebben dus nog wel een quotum maar niet elk agent heeft dus een minimum aantal boetes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sterker nog: er wordt zelfs VANTEVOREN al gepland waaruit men 't wil uitgeven!! (Prestatiecontracten.)
Totaal zot... Want 't enige doel van de handhaving zou mogen zijn het UITBANNEN van de betreffende overtreden. Onacceptabel dus om die inkomsten van te voren al in te plannen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik weet er het fijne niet van, maar als dit zo is dan is dat echt schandalig inderdaad. Net of het juist het doel is dat mensen overtredingen begaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ok als er een boetequotum is dan verbaasd mij dit ook niks, want als nog worden agenten als het ware gedwongen om voor de jaarafsluiting die quotum te halen. ik woon bijv. in amsterdam het is gewoon typerend dat iedereen in de maanden november en december een stuk voorzichtiger is omdat de kans op een boete, hoe onbenullig het feit ook is, vrij groot is.
(+1)
Er wordt wel gebudgetteerd op hoeveel geld er binnen komt aan bekeuringen. Maar het is tamelijk simpel: als wij met z'n allen heel braaf zijn, kan de politiek ons nergens op bekeuren.

Maar vreemd genoeg leeft er onder de bevolking de idee dat we ons niet aan de wet hoeven te houden, omdat de politie toch onterecht zijn werk doet, en je pas bij 150 op de snelweg een bekeuring zou mogen krijgen ofzo, en dat meer dan de helft de van de bekeuringen onterecht zou zijn, waardoor iedereen op een vraag als deze met zure opmerkingen komt.

Ik baal ook bij iedere bekeuring die ik krijg, maar ik had ze keer op keer kunnen voorkomen (en tegenwoordig doe ik dat ook, en rem ik hard bij een rood stoplicht).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja maar de vraag was ook niet of elke boete terecht was. maar simpelweg of er een minimum wordt opgelegd.
ik hoorde dat een keer lang geleden van iemand maar had daar nooit echt bevestiging van gekregen dus ik wist niet of het waar was. persoonlijk vind ik dat je geen minimum aan agenten moet opleggen kwa uitschrijven van boetes. doe je dat wel dan kan het zo zijn dat je een boete krijgt waar normaal misschien dit niet het geval zou zijn.
Nee niet per politie agent, wel per politie district. Ze nemen in de begroting gewoon een schatting op de verwachte inkomsten uit boetes. En die willen ze maar al te graag halen.