Justitie heeft deze inderdaad opgericht, dit was in 1994.

De CGB bestaat uit een Commissie en een ondersteunend bureau. Wettelijk is vastgesteld dat de Commissie uit negen commissieleden bestaat, inclusief een voorzitter en twee ondervoorzitters. Naast de reguliere commissieleden zijn er tenminste negen plaatsvervangende leden. Deze kunnen, zoals de naam al zegt, de commissieleden vervangen tijdens een zitting. Ook hebben ze soms specifieke kennis in huis.

De Commissie wordt ondersteund door een bureau, waar zo'n 40 mensen werken. Juridisch adviseurs (secretarissen) helpen commissieleden bij onderzoek.
De CGB heeft ook een functiewaarderingsspecialist in dienst. Bij verschillen in salaris tussen mannen en vrouwen of allochtonen en autochtonen, maakt de CGB gebruik van zijn expertise.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het ministerie van justitie. Zij benoemt ook de leden, in overeenstemming met de ministers van sociale zaken, binnenlandse zaken, welzijn en onderwijs.