Waarom accepteren nederlanders alles wat onze regering ons oplegt? 8)

Autoriteit veroorzaarkt angst en verderf!!
Keer op keer falen systemen weer..die de regering gewoon blijft handhaven en een geld fabriek die wij belasting noemen, dit is gewoon diefstal,onze zakken worden leeg geklopt..we leven in een naai en graai cultuur op dit moment en grote bedrijven doen gewoon aan dit spelletje mee. Wat onze regering de laatste 20 jaar aan regelgeving heeft verzonnen is gewoon absurd..en dat allemaal om ons het geld uit de zak te kunnen stelen!!!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Nederlanders slikken zo ongeveer alles omdat we lui geworden zijn en geen zin hebben om op straat te protesteren.kennelijk vind de nederlander alle maat regelen pijnlijk ,of waardeloos maar net niet erg genoeg.
De regering pakt het sluw aan via de salamie methode.Iedere paar jaar wordt er beetje levensvreugde afgepakt zodat we amper in de gaten hebben dat we steeds minder rechten overhouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nederlanders kunnen legale protestacties opzetten. De fransen zijn daar heel goed in. Iedere keer als hen iets niet zint gaan ze de straat op en leggen de boel plat daar waar het zeer gaat doen.
Ik denk dat Nederlanders gewoon te verwend zijn om zich nog iets aan te trekken van de samenleving en dat ze ervoor kiezen te klagen en te zeuren, thuis en op het werk, dus in kleine kring, in plaats van echt iets te doen. Blasé.
Dat het in het buitenland slechter is, is geen argument want overal kan het altijd beter gaan dan het gaat. Dat is echte vooruitgang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verzin jij dan maar eens een regel waar 16 miljoen mensen het allemaal mee eens zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eeh....verkeer van rechts gaat voor ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Marleen: eens misschien, maar daar houden veel Nederlanders zich toch echt niet aan.
Ik vind je vraagstelling volstrekt overtrokken...

Dat er regelingen zijn die te absurd voor woorden zijn deel ik. Alleen voor mijn branche is er al een stapeltje van 2568 A4-tjes aan regeltjes...

Maar ik vraag me af, waar je in je vraagstelling nu op doeld. Op ABN-AMRO, Fortis en ING, waarvan de laatste meer geld op de balans had staan in 2008 dan de BeNeLux bij elkaar. Of op de wijze, waarop de regering de crisis te lijf gaat. Want het zwaarste komt na de zomer als de tijdelijke WW regeling weg valt...

Maar de wijze, waarop ondermeer Duitsland te werk gaat kun je ook je vraagtekens bij zetten. Want de economie is daar inmiddels gestabiliseerd op nul. Maar de werkloosheid staat daar inmiddels boven de 10 procent...

Maar aan de andere kant word het eens tijd dat Nederland een paar jaar word geregeerd door een paar goede manegers uit het bedrijfsleven. Want voorlopig is Koninklijke Shell wel het grootste bedrijf ter wereld. Sinds de laatste 'Fortune 500'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja...die hoor ik wel vaker dat een regering van managers uit het bedrijfsleven goed zou zijn voor dit land. Ik kan je melden dat het besturen van een land toch echt iets heel anders is dan het besturen van een bedrijf, en dat als je goed bent in het een, niet vanzelfsprekend goed bent in het ander. Al zullen er best goede bedrijfsmanagers zijn die uitstekend kunnen functioneren in een politieke omgeving.
natuurlijk faalt er wel eens een regel of richtlijn, daar staan er duizenden tegenover die wel goed verlopen. Ik zou zeggen; richt een politieke partij op en doe het zelf beter, of emigreer naar een plek waar je denk dat het beter is. Ik vind het allemaal nogal paranoide schizofreen klinken en buitengewoon tendentieus wat je allemaal beweert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga iets zeggen wat je ongetwijfeld niet leuk zult vinden, maar alle voors en tegens tegen elkaar afgewogen en bekeken op wereld- en historische schaal is Nederland al heel lang en nog steeds één van de best bestuurde en meest leefbare landen.

Alleen komen we wel met steeds meer, waardoor er logischerwijze steeds meer regeltjes nodig zijn (en die vinden we niet allemaal even leuk en ze zijn ook niet allemaal even nuttig in mijn ogen) , en wordt de spoeling voor ons sociale voorzieningenpakket steeds dunner omdat er steeds meer mensen al dan niet terecht met hun vingers in de pap zitten. Er is nogal wat opportunisme op dat gebied, waarvoor weer nieuwe regeltjes nodig blijken, en zoals overal lijden ook daar de goeden onder de kwaden. Niks nieuws onder de zon. Het einde van dat mooie stelsel ligt wel in het verschiet, vrees ik. Om maar niet nog een keer te verwijzen naar Flatgebouw Nederland.

Maar het feit dat we zo weinig protesteren (buiten de verjaardagsborrel en het anoniem schelden in de file om), nauwelijks de straat op te krijgen zijn en zelfs op de bank blijven zitten bij verkiezingen, en slechts een enkeling stemt met de voeten, geeft al duidelijk aan dat we eigenlijk een heel tevreden en verwend volkje zijn geworden. Zo erg vinden we het blijkbaar allemaal niet. En zolang we de SP uit de regering weten te houden, is het hier ook nog bij lange na geen Big Brother. Al komt dat na het invoeren van het rookverbod en de identificatieplicht wel een stapje dichterbij.

Het gros van de Nederlanders stemt bij elke verkiezingen weer voor links, en links betekent een grote, invloedrijke overheid en een grote overheid kost veel geld dat de burger moet ophoesten. Kwestie van een keuze die we blijkbaar zelf maken ; elk volk krijgt de regering die het verdient (in een democratie). Terwijl juist de zaken die WEL door een overheid goed geregeld zouden moeten worden (openbaar vervoer, posterijen, energievoorziening) geprivatiseerd worden :roll:.

Die graai- en naaicultuur bestaat alleen maar bij de gratie van de degradatie van ons normbesef, die in alle lagen van de bevolking voorkomt, al kan er niet op elk niveau even véél gegraaid worden. Maar de belasting tillen, de verzekering oplichten en illegaal downloaden zijn hier een soort nationale sporten, en dat grote jongens verwijten is wellicht een beetje hypocriet als je het de kleine man wel gunt. Ik vind hem in alle gevallen kwalijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo is het marleen +1. Mensen die altijd lopen te azijnen komt de samenleving niet mee vooruit.