M.b.t. de formatie nu, wanneer krijgen we weer verkiezingen? (zie uitleg?)

Wanneer is het criterium bereikt voor nieuwe verkiezingen?

Ik bedoel, hoe lang mag er doorgemodderd worden zonder fatsoenlijk landsbestuur?

en wanneer besluiten ze dan nieuwe verkiezingen uit te schrijven?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Enige criterium on nieuwe verkiezingen uit te schrijven is als alle opties onderzocht werden en er geen regeerakkoord tot stand gekomen is. men heeft nu bepaalde voor de hand liggende combinaties onderzocht om het vormen van een meerderheidskabinet. Daar zijn ze niet in gelukt. Nu onderzoeken ze of het vormen van een minderheidskabinet een reele optie is. Wat het doormodderen betreft, valt het nog best mee. In sommige landen duurt het veel langer. (Bij de vorige verkiezingen in Belgie had men 11 maand nodig, om dan nog geen 2 jaar verder te struikelen.) Ik denk dat ik het met je eens ben dat we hier ook best nieuwe verkiezingen kunnen uitschrijven.

Een formatie kan lang duren hoor. De langste formatie ooit duurde 208 dagen (kabinet Van Agt 1). Dus ik denk dat ze net zo lang door (moeten) gaan tot er echt een kabinet gevormd is.

Over vier jaar. Een week geleden had ik je vraag begrepen, maar nu lijkt er toch een akkoord in zicht? Overigens duurt de formatie voor Nederlandse begrippen helemaal nog niet zo lang. Dat lijkt maar zo omdat Rutte zo opzichtig had ingezet op een datum die totaal niet realistisch was.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100