Het rookverbod...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima wet! Nu nog het tabaksverbod.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist ja... en dan drankverbod...

Andere antwoorden (5)

Deze is erg leuk voor de HORECA:

Wet Hygiene en Veiligheid;
vloer moet glad en naadloos zijn.

ARBOWet;
Vloer moet structuur hebben ter voorkoming van uitglijden.

Kortom altijd een boete....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de horeca zijn Bijzondere Wetten...
Het feit dat alcohol niet verboden is. Klinkt misschien raar, maar alcohol is schadelijker dan de meeste hard drugs.

De enige reden waarom het niet verboden is, is dat het al zolang mag, en dat iedereen het drinkt. Maar dat vind ik niet zo'n goede reden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je een rookverbod na leeft en dus netjes buiten gaat roken dan overtreed je zonder excuus de wet 'Wapens & Minutie'...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verklaar je nader.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je met je aansteker brand kan stichten en met je kopje, of glas iemand neer kan steken. Daarmee overtreed je dus de wet wapens & Minutie. En het staat er net zo letterlijk in als ik nu zeg...
- Het rookverbod

En de winkel openingstijden wet.

Laat ondernemers zelf beslissen hoe laat ze winkel willen sluiten en eventueel gewoon op zondag open wanneer zij dat willen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wachtgeld regeling van ambtenaren. Waarom niet gewoon WW?