Als Charles, die gescheiden is, koning wordt. Blijft hij dan hoofd van de Anglikaanse kerk?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.3K
Antoni
2 jaar geleden
Charles is dan wel gescheiden van Diana Spencer, maar momenteel (in 2022) is hij getrouwd. Op 9 april 2005 trouwde hij met Camilla Shand.

Antwoorden (1)

Ja. Echtscheiding geen probleem. Zijn positie wordt niet bepaald door een bepaalde deugd of gedrag: de enige vereiste is dat hij een communicant van de Church of England moet zijn. In elk geval werd de echtscheiding door de kerk effectief erkend door de Generale Synode in juli 2002.
De titel die hij zal dragen is “Supreme Governor of the Church of England” en ook “Defender of the Faith.” Het maakt deel uit van de erfenis van Hendrik VIII en zijn breuk met de kerk van Rome en de paus. De titel versterkt het feit dat de paus geen macht heeft over de Kerk van Engeland.
SimonV