Welke machtige personen op de wereld zijn een gevaar voor de vrede ?

Bush vond ik een groot gevaar, Chavez vertrouw ik ook niet. Wat vinden jullie?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Het meeste geweld dat momenteel op de wereld plaatsvindt wordt veroorzaakt door lokale machthebbers. Denk aan de warlords in Somalië, de taliban in Pakistan/Afghanistan.
Ik zie niet zozeer een natie die een WO III zou willen of kunnen initiëren. Dat zou zelfmoord zijn gezien de NAVO alliantie.
Zelfs als zouden de VS geen oppermacht meer zijn, dan zal China of India de rol overnemen, en die zijn vanuit hun cultuur niet oorlogszuchtig.
Dit is alles slechts subjectief uiteraard.
Antwoord is dus : lokale machthebbers
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Alle machtige personen zijn een gevaar voor de vrede... Als machtige personen dat willen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Me dunkt, heeft de Iraanse machthebber zich niet op een
zodanige wijze gepresenteerd om deze benaming te mogen hebben! Noord Korea is voor mij een vraagteken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ahmadinejad is ook geen lieverdje hoor. En Noord-Korea kunnen we misschien ook wel wat van verwachten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Steve Ballmer.

Met Windows en andere Microsoft-producten ligt er veel teveel macht bij die man. Microsoft heeft een in mijn ogen kwalijke arrogantie die zich uit via Windows en andere producten. Iedereen moet maar aan Windows. Erg eenzijdig en in mijn ogen ook gewoon gevaarlijk inderdaad.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben het met Kollius eens dat alle machtige personen een gevaar kunnen vormen voor de samenleving. Dit ligt voor een groot deel natuurlijk aan de itenties die iemand heeft, maar uiteindelijk is het voor ons mensen altijd verleidelijk om macht te gebruiken voor eigen doeleinden, zonder aan anderen te denken. En je weet nooit of iemand dat niet toch zal doen.

Oh oh, dit klinkt wel erg negatief he? Gelukkig zijn er natuurlijk een hoop machthebbers die goed of redelijk goed met macht om kunnen gaan, en hun best doen deze wereld een goede plaats te maken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jan Peter Balkenende, houd die man in de gaten. Eng mannentje!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb me al eerder in deze richting uitgelaten en begrijp me niet verkeerd want ik ben absoluut niet anti Amerikaans Maar ik vind dat Amerika als land te machtig is. Zo is er binnen de bevriende landen geen enkel land waar Amerika geen militairen gestationeerd heeft en is er geen conflict ter wereld waar Amerika niet op de één of andere manier bij betrokken is.
De president zie ik in dit hele verhaal als een stroman die op aanwijzing de berichten vertolkt naar de wereld.

Uiteindelijk zijn het de mensen die maken dat iemand al dan niet macht heeft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Macht corrumpeert, absolute macht corrumpeert absoluut...
Dus hoe machtiger iemand is hoe meer hij/zij in de verleiding kan komen om ermee in de fout te gaan...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij kennen we de echte machthebbers niet
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De mensen die misbruik van hun macht maken (als ze die hebben) vertrouw ik niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Lezers;

Voor de wereldvrede zal het met het gevaar nog wel meevallen, maar ik vind de manier waarop Berlusconi steeds meer politieke en economische macht naar zich toetrekt erg zorgwekkend.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op basis van het woord "machtig" is elk man of vrouw een potentieel gevaar op lange termijn. Zelfs in de democratien.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je hebt gelijk. Het woord machtig geeft al genoeg aan. Ik bedoel in principe: "welke wereldleider"