hoeveel procent van de bevolking kreeg in je jaren na 1848 kiesrecht na de hervormingen van Thorbecke?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
SimonV
6 jaar geleden
Op grond van dit kiesrecht had slechts 11 procent van de mannelijke inwoners van 23 jaar en ouder het kiesrecht. https://www.parlement.com/id/vhnnmt7ltkw9/historische_ontwikkeling_kiesstelsels_en

Het beste antwoord

Op grond van dit kiesrecht had slechts 11% van de mannelijke inwoners van 23 jaar en ouder het kiesrecht.
Omgerekend naar de totale toenmalige bevolking was dit ongeveer 3%.
SimonV