wat is de normale opkomst in canada bij verkiezingen?

een direct democratisch ontwikkeld voorstel om het kiesstelsel te veranderen kon niet van kracht worden omdat in het daarvoor uitgeschreven referendum de drempel van 60% opkomst niet werd gehaald. was dit een onrealistisch (hoog) percentage?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Het beste antwoord

De opkomst ligt altijd boven de 60% (behalve in 1898 en 2008: 45% resp. 59%).
In 1963 was de opkomst zelfs 79%.
SimonV
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vorig jaar lag de opkomst nog vrij hoog:
De opkomst lag met 69,1% duidelijk hoger dan bij alle Canadese federale verkiezingen na 1993.
fremar