Kan Obama weer president worden na Trump?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja, Michelle kan gaan voor het presidentschap...!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Michelle is nooit president geweest, dus Michelle Obama kan niet wéér president worden.
Maar ik snap je punt haha.
Stiekem hoop ik dat ze er voor gaat in 2020.
SimonV
7 jaar geleden
Ze wil (nog) niet. Het lijkt er overigens nog niet op dat Michelle Obama ook daadwerkelijk plannen heeft om ooit voor het presidentschap te gaan. In verschillende interviews gaf ze aan dat ze niet het verlangen heeft om president te worden. Wel wil ze graag doorgaan met goede daden verrichten voor het Amerikaanse volk. „Je hoeft geen president van de Verenigde Staten te zijn om mooie, wonderbaarlijke dingen te doen.” https://aknandy.wordpress.com/2016/11/13/is-michelle-obama-the-popular-choice-to-run-for-president-in-2020-after-the-donald-trump-win/

Antwoorden (1)

Nee, volgens amendement 22 van de Amerikaanse grondwet is het presidentschap gelimiteerd tot twee termijnen van vier jaar.
Er wordt beweerd dat er een uitzondering kan worden gemaakt als een derde termijn door 75% van het congres wordt goedgekeurd, maar dit staat niet in de grondwet.

Franklin D. Roosevelt is wel 12 jaar president geweest, maar toen bestond dit amendement nog niet.
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
en FDR bevond zich in een oorlogssituatie...!
Inekez1
7 jaar geleden
"en FDR bevond zich in een oorlogssituatie"
Als dat maar niet betekent dat Trump 12 jaar kan blijven zitten als hij zich in een oorlogssituatie bevindt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
DT had het zelf over "2 of 3 jaar"...