Waarom wordt er bij iedere verkiezing gesproken over bezuinigingen. Als men teveel uitgeeft kan een keer gebeuren, maar altijd???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Om de economie weer gezond te maken, is het nodig om de enorme staatsschuld weer naar beneden te brengen.
Dus zal er bezuinigd moeten worden, alleen hoe dat toegepast gaat worden, is nog even de vraag de komende periode.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Omdat we noch altijd een gigantische staatschuld hebben,waar we ontzaglijk veel rente over betalen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet nog heel goed dat er een begrotingsoverschot was. Zalm op prinsjesdag, die het koffertje met de miljoenennota triomfantelijk boven zijn hoofd hield. Enorme extra's waar her en der mee gestrooid werd, het kon niet op.

Het is dan ook niet altijd dat er bij bijvoorbeeld een verkiezing wordt gesproken over bezuinigen. Wel zijn de gouden tijden weer even voorbij. En als er geen geld meer is voor al die extra's die er toen waren, tja, dan moet je dus bezuinigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er is nooit geld teveel er is altijd geld te weinig, en er zijn altijd dingen waarvan word gevonden dat er teveel geld aan uitgegeven word.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Wel waar, lees het antwoord hierboven maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet waar, je vergeet de staatsschuld.... eerst die maar is aflossen meneer zalm
AWM
13 jaar geleden
Meneer Zalm gaat daar niet meer over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
duhuh, maar hij staat in het antwoord wat jij zelf aanhaalt. lees dus als hij had....
Omdat de wereld virtueel failliet is.Het neo-liberalisme van de laatste decennia heeft het slechtste in de mensen met macht en geld wakker gemaakt.Nu moeten overheden overal proberen het volk tegen die haaien te beschermen.Maar het is rijkelijk te laat.Er moet dringend een nieuw maatschappelijk bestel komen.Maar zelfs de socialisten hebben geen alternatieven.Het is bedroevend maar je kon het al jaren zien aankomen.Als jij als burger zo boven je stand had geleefd was een deurwaarder je al lang uit je huis komen halen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Wat een doemdenkerij. We leven in een grotere welvaart dan ooit tevoren in de menselijke geschiedenis. In dit stukje van de wereld dan.
omdat we al tijden belogen besodemieterd en bestolen worden door dat tuig ipv stelen praat men in het haags dan over bezuinigen als men openlijk stelen ipv bezuinigen zou zeggen zou t klootjes volk maar gaan morren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In klare taal: ieder jaar wordt er een algemeen budget berekend dat verdeeld wordt over de ministeriële departementen. Ieder dep. stelt zijn uitgaven voor het jaar vast en schroeft dit zoveel mogelijk naar boven . Er is tot. overschrijding en een aantal departementen of kabinetten moet met minder tevreden zijn. In de loop van het regeringsjaar duiken dan ook 'onverwachte' kosten of meeruitgaven op en moet bijgepast. Samen met de artificiêle laaggehouden totale begroting geeft die dan ook bezuinigingsrondes die klaarblijkelijk vooraf al voorzien werden in het spel van begroting. Deze systemen kunnen per jaar of per regeringsperiode worden toegepast...