"Formeel is het een niet-bindend referendum. De regering heeft echter vooraf beloofd het resultaat van het referendum te zullen respecteren" [...].
(Eerste paragraaf, zesde zin van: https://nl.wikipedia.org/wiki/Referendum_over_het_EU-lidmaatschap_van_het_Verenigd_Koninkrijk_(2016) )

Toegevoegd na 29 minuten:
Het was dus formeel raadgevend. “That the referendum is not legally binding was stressed in a letter to David Cameron and all MPs dated 9 July 2016 from more than 1,000 lawyers: "Brexit: EU referendum result 'not legally binding', say more than 1,000 lawyers". The Independent. 11 July 2016.

In House of Lords debate on 5 July 2016, four speakers referred to bindingness. Three (the first of whom, Lord Marks of Henley-on-Thames, is a QC*) considered it to be non-binding; the one who considered it to be binding (the Earl of Sandwich) may have been referring only to political bindingness and does not appear to be legally qualified.
(*QC stands for Queen's Counsel, a type of lawyer in Commonwealth countries.)

“The referendum result was not legally binding due to the concept of Parliamentary sovereignty.” (eerste paragraaf van het Engelstalige lemma over dit referendum, https://en.wikipedia.org/wiki/United_Kingdom_European_Union_membership_referendum,_2016 ).

Toegevoegd na 41 minuten:
“Advisory status of the referendum.
As was the case with the 1975 referendum, the 2016 referendum did not directly require the government to do anything in particular. It does not require the government to initiate, or even schedule, the Article 50 procedure."
https://en.wikipedia.org/wiki/Brexit#Advisory_status_of_the_referendum