Wordt er iets gedaan tegen het dierenleed in Oekraïne als Europa het associatie-verdrag aangaat?

Sommige zeggen dat we met het verdrag het dierenleed daar accepteren en het moeilijker maken voor bedrijven die proberen zo min mogelijk dierenleed te veroorzaken.

Anderen zeggen dat we door het verdrag juist de situatie in Oekraïne kunnen veranderen.

Wat is waar?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik ben bang dat de Oekraïners hun gedrag echt niet veranderen door het associatieverdrag. Het is de volkscultuur en daaraan verander je niets! Marianne Thieme heeft dat al erkend en stemt zeker een keihard 'nee' zoals ze op tv onlangs aangaf.
Het is eigenlijk te triest voor woorden dat Dijsselbloem denkt dat dit land ooit stabiel zal worden en de Oekraïners de neuzen allemaal een kant op hebben staan. Ze zijn verdeeld en blijven dit heus wel. Een deel wil bij Poetin en een deel wil bij Europa.

Oekraïne is corrupt en blijft dat ook..zeker weten! Nu al slacht het grootste pluimveebedrijf van de Oekraïne jaarlijks 332 miljoen plofkippen uit gigantische legbatterijen. Dit bedrijf exporteert nu al 140.000 ton kippenvlees per jaar en mesten ganzen en eenden gedwongen vet vanwege de lever . Het eten wordt regelrecht de strot ingeduwd...afschuwelijk om te zien!

Oekraïne lapt structureel dierenwelzijn, mensenrechten én milieuregels aan de laars. Daarbij worden ze ook nog eens gesubsidieerd door onze grote banken! Wij werken er dus al aan mee in feite. Zou er vrije handel komen door het verdrag toe te kennen, dan is het feitelijk ook al oneerlijke concurrentie met onze Europese boeren die zich wel keurig aan de regels houden maar daardoor nooit zo goedkoop kunnen zijn als de Oekraïners. Geloof maar niet dat zij zich opeens wel aan Europese regeltjes zullen houden....corruptie hoort bij hun cultuur!
amc
8 jaar geleden
Rieneke1
8 jaar geleden
Dikke plus amc.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zodra ik dit wist, wist ik ook DAT ik wil stemmen en uiteraard ook WAT!! @amc >>> Hele Vette +
amc
8 jaar geleden
Ik hoop dat alle 'nee' stemmers dit ook daadwerkelijk doen! Jammer genoeg is het een raadgevend referendum en ik denk niet dat er iets mee gedaan wordt... de regering zet immers alles door wat ze van plan zijn. Ze zijn zo steevast aan het lobbiën vóór het associatieverdrag en dit moet gebeuren in hun visie. Voor mijn gevoel zit er veel meer achter! Het kabinet is echter doof en blind voor iedereen, jammer genoeg.
Ik moet me wel heel erg vergissen als ze nu wel luisteren naar de bevolking :(
amao
8 jaar geleden
Corruptie hoort bij hun cultuur?
Zou je dit misschien kunnen toelichten? Corruptie is een vorm van instabiliteit en machteloosheid van hun bestuurlijk systeem.
Deze zijn in elke cultuur aan te merken bij instabiliteit en disfunctioneren.
amc
8 jaar geleden
Uiteraard komt overal corruptie voor maar er zijn landen waar het heel normaal is dat mensen corrupt zijn, het is als het ware geaccepteerd en gebeurt openlijk. Mensen weten dat ze geld moeten geven wanneer een politieagent o.d. een boete verzint en als je niet betaalt kom je er niet in of mag je niet verder. Je kunt er dan ook niets tegen doen, want politiechefs, advocaten of rechters kunnen allemaal omgekocht zijn. Het zijn dan ook meestal geen rechtsstaten zoals wij die kennen. In West-Europa bijv. wordt corruptie aangepakt en gebeurt het niet openlijk.
Dat bedoel ik ermee dat het tot een cultuur behoort.