Jazeker zijn ze er om ze te gebruiken. Als afschrikmiddel hebben ze nul en generlei waarde, omdat 't uiteraard totaal niet afschrikt als je niet bereid bent ze te gebruiken. Ze zijn er dus _absoluut_ om te gebruiken.

Bijv. in een derde wereldoorlog. Misschien de landen die meer dan overwegend Islamitisch zijn tegen de landen die meer dan overwegend Christelijk/Katholiek zijn, en de landen die van beiden wat hebben: deels neutraal in de oorlog. Ik noem maar een dwarsstraat...

In een (verre) toekomst zullen ze trouwens minder belangrijk zijn, omdat ze zeer snel (direct na launch) kunnen worden neergeschoten vanuit de ruimte.
Laser- en andere ruimtewapens, die hebben de toekomst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Kernbommen zijn een overblijfsel van de koude oorlog en dienen ter afschrikking, het is trouwens nooit uit te sluiten dat er ooit wordt besloten dit spul in te zetten. Het nucleair potentiaal van Rusland is overigens in aantallen groter.

Toegevoegd na 6 minuten:
Overzicht kernwapens in de wereld
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze hebben er idd nog wel een hoop maar het worden er al snel minder. het materiaal gebruiken ze weer in kerncentrales voor diegene die dat ook nog graag wil weten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen het zijn eerder afschrikkingsmiddelen. Want iedere strateeg weet dat als er ooit een nucleaire oorlog zou losbarsten, de heel wereld zou vergaan want we hebben idd zoveel kernwapens. Prof. Röling (Nederlander) heeft hierover oooit een schiiterend werk geschreven .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee die zijn er niet om te gebruiken, totaal niet, Amerika schiet in zijn eigen voet als ze dat doen...

Het is totaal zinloos en totaal overbodig en niet van deze tijd...

Landen werken er hard aan om ook die bommen te krijgen, want dan mogen ze meepraten... Noord-Korea mag nu meepraten en Iran mag dat, Pakistan, allemaal lander die genegeerd zouden worden als ze geen kernwapens hadden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals al aangegeven het is een restant van de koude oorlog maar ik ga het hier iets verder uitdiepen. Zoals bekend Rusland en Amerika lagen elkaar niet echt goed en waren beide in staat om elkander harde klappen te geven als het echt tot een oorlog zou komen. Ze zaten elkaar wel het bloed onder de nagels weg te trekken maar ze wilde niet dat het tot een totale oorlog zou komen. Daarom hielden beide partijen grote hoeveelheden kernwapens in opslag als een partij zou aanvallen dan hadden ze beide zoveel vuurkracht dat ze beide elkaar compleet zouden vernietigen. Zo hielden ze elkaar jarenlang in een houdgreep zonder dat het ooit tot een totale oorlog is gekomen. Deze tactiek heet MAD (Mutual Assured Destruction). De kernwapens zijn een restand van dergelijke "oorlogsvoering"