Progressieve partijen willen altijd nivelleren. B.v. de hypotheekrenteaftrek bevoordeelt rijke mensen, want ook bij een even grote hypotheek krijgen ze veel meer terug van de belasting omdat ze een hoger inkomen hebben. Progressieve partijen willen daarom de hyptheekrente afschaffen beginnend bij de rijken. Zo zijn er talloze voorbeelden te geven. Helaas is Nederland niet progressief dus er zal helaas niet veel veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
plus jammer ja altijd die klote cda en vvd er in pvda gl sp klinkt te mooi om waar te zijn

Andere antwoorden (7)

Je moet helderziend zijn om de verkiezingsuitslag te kunnen voorspellen. Het ziet er vooralsnog niet naar uit...
14 jaar geleden
de partijen die zich progressief mogen noemen komen in de peiling op nog geen 50 denk ik, dus nee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het een paars kabinet gaar worden. PVDA, VVD en D66.

Of een nieuw kabinet Nederland gaat verdanderen is natuurlijk afwachten, ligt helemaal aan het coalitieakkoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je met progressief bedoelt een regering die veranderingen doorvoert, dan hoop ik niet op een regering met de PVV, TROTS en de PvdD. Ook een regering met de SP aan het hoofd lijkt mij niet echt goed voor het land. De kans op een van beide combinaties is gelukkig klein.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bedoelt dit is geen antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang er geen absolute waarheid bestaat is ieder antwoord een mening.
Als er een progressieve regering zou komen, dan zou die naar alle waarschijnlijkheid Nederland significant veranderen.

Ik denk dat je er op mag rekenen dat elke regering die na de volgende verkiezingen gevormd wordt, gezien de opgave (de enorme inperking van de overheidsuitgaven) waar ze voor gesteld wordt, Nederland significant zal veranderen.
rose
14 jaar geleden
Zeker! Iedere vernieuwing betekent ook verandering. Of dit een goede of slechte verandering is, zullen we moeten afwachten, maar Nederland zal zeker veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welk kabinet er ook komt,het gaat de burger geld kosten.
En als het geld kost ,dan doe je het in de ogen van de meeste mensen niet goed.