Willem Alexander houdt van zeilen, schaatsen, hardlopen, tennis, skiën, golf, bergbeklimmen, paardrijden en duiken.

De belangrijkste sportieve prestaties op schaatsgebied (Elfstedentocht 1986) en hardlopen (marathon van New York 1992) liggen overigens al weer ver in het verleden.
Vliegen krijgt een aparte vermelding, niet als sport maar wel als liefhebberij. De prins heeft het brevet om grote verkeersvliegtuigen te mogen besturen.

Toegevoegd na 18 uur:
Correctie
Als prins heeft hij brevet behaald, inmiddels is hij natuurlijk koning...
SimonV
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De prins is ondertussen wel koning natuurlijk ;)
SimonV
8 jaar geleden
Bedankt, valt me nu pas op... :-)

Andere antwoorden (1)

Hij schaatst.

Toegevoegd na 1 minuut:
En skiet. Zie maar op de foto's van de wintersportvakanties van de koninklijke familie.
Amadea