waarom doet de politiek niets aan de doorverkoop van concertkaarten door malafide bedrijven?

kan bijna geen concert meer bijwonen omdat alles steeds uitverkocht is en behalve de driedubbele prijs op seatwave of marktplaats betalen !

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Een eenvoudig antwoord zou zijn: omdat "de politiek" zich niet kan bezighouden en hoeft bezig te houden met alle ongewenste situaties op microniveau, omdat er al regels voor zijn.

Als er iets strafbaars gebeurt, is dat een zaak voor de politie.

De vraag is of hetgeen met de concertkaarten gebeurt strafbaar is.

In feite is er meestal sprake van partijen die die grote hoeveelheden kaarten opkopen om ze tegen woekerprijzen te verkopen. Als de concertorganisator wederverkoop niet toestaat -of slechts aan bepaalde partijen- dan is dat geen zaak voor de politie maar van de concertorganisatie en de wederverkoper, en hun advocaten.

Als koper ben je hierin geen partij. Je besluit zelf of je een kaartje koopt tegen de woekerprijs. Er is niemand die je hiertoe dwingt.
Computoon
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ja dus eigenlijk zou de concertorganisator er iets aan moeten doen dmv een systeem waarbij de kaarten niet doorverkocht mogen worden.
Computoon
6 jaar geleden
Inderdaad. Maar als de organisator zijn belang (alle kaarten zijn verkocht) groter zou vinden dan het belang van de fans houdt natuurlijk alles op.