Kan Lucia de Berk een aanklacht indienen tegen de (mevrouw) welke haar aangaf aan de politie?

In mijn ogen kreeg Lucia de straf omdat ze te goed voor haar patieenten was,Ze moest a.h.w. weggepest worden.
Ik ken dit nog van ongeveer 6 a 7 jaar geleden, ik heb het toen ook gevolgd, en het verplegend personeel inclusief de pers was tegen haar. Het werd door iedereen gebracht alsof ze schuldig was, ook ik geloofde hierin tot het momentgekomen was dat ze veroordeeld was en ze in de rrechtszaal nog riep dat ze niet schuldig was, vanaf dat moment voelde ik dat men een grove fout beging.
Maar ja het leven gaat verder,en als ik het met iemand erover had, werd mijn mening niet in dank aangenomen. Na jaren komt er nu eindelijk ((( GERECHTELIJKHEID )))
Ik ben benieuwd wat men nu gaat verzinnen om het geldelijk gewin zo laag mogelijk te houden.
Maar de vraag is of ze een aanklacht kan indienen tegen haar vroegere werkgever c.q. colega's?
Als men het niet met mij eens is geef me maar -en, maar ik moet dit van me afschrijven.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat wat er gebeurt is ,is dat deze vrouw eigenlijk het slachtoffer geworden is van roddels en daardoor in de gevangenis is beland als die dame echt kompleet onschuldig was dat moet nu kompleet bewezen worden want zolang er twijfel bestaat zal er weinig schadevergoeding gegeven worden maar eigenlijk ik weet er maar weinig van maar mijn "intuitie" werd scherp en ik voelde wat die vrouw meegemaakt heeft ze was duidelijk de zondebok en dat heeft zich danig escaleert als je dan jarenlang onschuldig in de gevangenis beland ,die vrouw haar leven is bijna kapotgemaakt nu mogen ze tenminste deze vrouw vergoeden voor al die jaren dat ze nog had kunnen werken en die mensen die haar dat aangedaan hebben die moeten veroordeeld worden voor laster en eerroof en duidelijke bendevorming ,het zwarte schaap heeft men uitgezocht dat is zo mijn indruk en iik mag er niet aan denken om al die jaren onschuldig vast te zitten dat is onmenselijk ,ik hoop dat ze haar verhaal kan doen en al die ellende van zich af kan zetten door de dingen van haar af te schrijven e therapie zal ook wel nodig zijn om de harde maatschappij weer aan te kunnen vreselijk als die vrouw onschuldig was ,ik weet er helaas niet genoeg van maar die mensen die haar belastert hebben die kunnen veroordeeld worden ja dat is volgens mij rechtvaardig helaas is de rechtbank of de wet zelden rechtvaardig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ze kan zeker aangifte van smaad doen, maar of het zin heeft is een tweede.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Smaad heeft als doel het ruïneren van de reputatie van het slachtoffer. Ik vraag mij af of dit de eerste gedachte was van degene die de aanklacht indiende.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Achteraf gezien is het toch smaad, maar ik geef ook aan in mijn antwoord dat ik er niet het nut van inzie. Maar goed ze heeft genoeg advocaten en die weten wel wat ze moeten doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie zegt dat het achteraf smaad is? Dachten zij niet oprecht dat zij het gedaan had?
Ik denk niet dat het veel nut heeft om tegen haar oud-collega's een aanklacht in te dienen. Zij gaven iets aan bij de politie/recherche en die zijn dat verder gaan onderzoeken. Naar aanleiding van het onderzoek is er een rechtszaak gekomen en heeft de rechter haar veroordeeld.

Dan zou je tegen iedereen die niet de waarheid spreekt, een aanklacht in kunnen dienen. Advocaten zullen er wel blij mee zijn maar verder niemand anders...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat haar advocaat al bezig is uit te zoeken wie hij namens lucia de berk allemaal verantwoordelijk kan stellen dat ze zo lang vast heeft gezeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag is of er een aanklacht kan worden ingediend. Natuurlijk is haar advocaat bezig, maar dat wil de vraagsteller niet weten. -1
Er is aangifte gedaan van een evrmoeden.
Blijkbaar was dit toen seriues genoeg om te onderzoeken
Elk onderzoek begint met en vermoeden.

Heeft niets met smaad te maken.
De enige waar ze wat kan halen is justitie

Toegevoegd na 21 seconden:
En terecht dat ze een vergoeding krijgt natuurlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lucia gaat nu proberen iets van haar verdere leven te maken. Zo zag ik haar. Als ze duikt in wat mensen haar hebben aangedaan, komt ze terecht in een en al leugen en verdichtsel en daar zal ze zelf niet gelukkig van worden.
Haar advocaat zal, zonder opdracht van haar ertoe, niets doen.