Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je bij je plaatselijke gemeente een WWB uitkering hebt en je bent sollicitatieplichtig, hoeveel brede sollicitaties per dag moet jij doen?

WWB= wet werk en bijstand

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
834

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb het 2e deel van 2010 een volledige uitkering gehad en moest 5 tot 7x per week solliciteren.
Ik weet niet of het per gemeente verschillend is.

Gr en succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Wat ik terug kan vinden is een WWB uitkering een uitkering naast het werk. Ik vermoed dus dat als je niet werkt je ook geen recht hebt op een WWB uitkering. En als je werk hebt ben je niet sollicitatieplichtig. Mocht je voor jezelf werken en een WWB uitkering hebben ben je ook niet verplicht sollicitaties af te sluiten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik meen 2 per week.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik dacht 2 keer per week, maar is afhankelijk of je ook de plicht hebt om te solliciteren kan zijn dat je ziek bent of ouder bent dan 64 jaar.
Maar ik adviseer zo snel mogelijk te solliciteren want na een bepaalde tijd zetten ze je aan het werk en dan is het geen ge-maar, weiger je dit dan dan verlies je dus je uitkering.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goed is heb je daar iets over te horen gekregen toen je de uitkering aanvroeg.
Als dat niet gebeurd is, zou ik even bellen om het na te vragen.
Logischerwijs solliciteer je zoveel mogelijk, maar ik weet dat er soms niet zoveel vacatures zijn en dat je dan - om toch maar aan je aantal te komen - ook maar solliciteert op een functie waar je geheid niet wordt aangenomen, maar ja, een sollicitatie is een sollicitatie.
Zolang de soos maar ziet dat jij serieus bezig bent om uit de bijstand te komen, en dat je je aan de regels houdt (die je dus even moet navragen).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding