Natuurlijk mag Belgie nog wel lid zijn van de EU. Belgie is ook een vrij land. Een vrij land betekent niet dat er in het land alles maar mag en kan. Overal zijn regels en wetten. Ook in vrije landen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het land is dan een vrij land, maar de onderdanen zijn niet vrij (in dit geval om zich te kleden hoe ze het wensen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het niet vrij,
Je bent niet vrij je te kleden naar je geloof
Het verbod gaat niet over burka's maar om kleding die dusdanig veel van het lichaam bedekt dat identificatie neit meer mogelijk is. Dit is m.i. juist een manier om de vrijheid te beschermen: Je kan zo voorkomen dat mensen zich onherkenbaar maken en strafbare zaken begaan.

Toegevoegd na 30 seconden:
Dus kan dat gewoon & ja, ook in een vrij land mogen er wetten en regels zijn. Dus B kan gewoon lid van de EU blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik nu niet begrijp is waarom Belgïë door sommigen met de vinger gewezen wordt door sommige fanatici.
1.Het in België (in veel Belgische steden al veel langer) verboden het gezicht volledig te verbergen op openbare plaatsen. Na de Tweede Wereldoorlog was er ook zo'n verbod in sommige steden gedurende bijv. Karnaval vieringen : In de tijd van repressie werden er een aantal afrekeningen vereffend door onherkenbaar gemaskerden : vandaar dit oude verbod.
Nu datzelfde geldt voor burka vandaag : Vele omliggende landen willen dat verbod ook al lang invoeren ,maar stuiten soms op moeilijkheden in de eigen wetgeving.
2. Dat uitgerekend landen met een Moslim meerderheid hetzelfde verbod al veel langer hebben uitgevaardigd ,daar spreken de hypocriete Moslims niet over : Namelijk in Tunesië en Singapore bestaat zo'n verbod al veel langer. Iemand ooit kritiek gelezen?

Toegevoegd na 4 minuten:
Trouwens waren tot voor kort hoofddoeken niet verboden in Turkse scholen?
Als er in België een paar scholen die hoofddoek verbieden ...dan ineens schreeuwen ze brand en vuur: hypocrieten zijn het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mag gewoon, meer landen zijn er nu mee bezig en ik vindt het een gepaste regel, je weet nooit wat er onder zon boerka zit, want je ziet niks op de ogen na.
oké in eigen huis kan het wel maar op straat en in het openbaar niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het zelf niet zo een probleem,
Maar ik vind het wel erg dat ze niet hun geloof mogen volgen.
Ja hoor! België is een democratie waar de burger een grote vrijheid geniet. Kerk en staat zijn gescheiden en zolang men zich houdt aan de geldende wetten, ondervindt men geen hinder van enige overheid. Zoals men je eerder antwoordde, is het reeds van in de 19e eeuw een wet dat men zich in het openbaar leven niet onherkenbaar mag vermommen. Dit politiereglement gaat er vanuit dat 'wie zich onherkenbaar maakt in de maatschappij, meer kans maakt om ongestraft bepaalde zaken uit te voeren die het daglicht schuwen. Wet is wet en voor iedere burger gelijk. De EU zal hier zeker géén punt van maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een verbod op het dragen van gezichtsbedekkende kleding is geen beletsel voor het lidmaatschap van de EU.

Als iemand van deze wet echter de strijdigheid met het EVRM, dat is Het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, kan aantonen, kan de wet eventueel haar kracht verliezen..en zou de gezichtsbedekkende kleding weer wèl mogen.

Het antwoord op jouw vraag is dus..Ja dat mag absoluut wèl..

Groet,

Ton