Het in onwaarschijnlijk dat de VS ooit (volledig) zijn schulden af zal betalen. Wat ze wel doen is echter de oude schulden betalen, maar tegelijkertijd nieuwe (en grotere) schulden maken. Ze betalen dus als het ware wel het geld terug aan de mensen/bedrijven etc van wie ze het geld geleend hebben, dit doen ze echter weer met geleend geld dus de totale schuld zal nooit verdwijnen.
Wat je echter niet moet vergeten is dat de VS eigenlijk heel rijk zijn, als je kijkt naar alle infrastructuur (sporen, wegen, vliegvelden, havens, bekabeling, riolering enz.) en alle gebouwen en leger voertuigen etc. dan zijn al deze zaken waarschijnlijk bijna net zoveel (of misschien wel meer) waard dan de schuld die ze hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het afbetalen van de schulden heeft alles te maken met de economie. Zodra die in de VS weer aantrekt komt er meer algemene middelen binnen waardoor weer meer schulden kunnen worden afgelost. Wat niet inhoud dat alle schulden zullen worden afgelost. De VS is in middels veel van zijn bezit al kwijt geraakt aan rijke arabische investeerders. Daarnaast kosten oorlogen enorm veel geld aan militaire investeringen die niets opbrengen maar alleen geld kosten.

Toegevoegd na 14 minuten:
De laatste periode is de VS ook bijna constant in oorlog met een land. Dit kost heel veel geld investeringen in oorlogsmateriaal en militaire leveren geen geld op dus is het lenen
ronron1212
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De economie aantrekken? De afgelopen 20 jaar is het in de VS ook tijden goed gegaan. Schulden afgelost hebben ze niet, die zijn alleen maar opgelopen.
ronron1212
13 jaar geleden
Zonder de oorlogen zou de Vs veel minder geld hebben moeten lenen
ronron1212
13 jaar geleden
Altijd een tijdelijke. Investeringen in oorlogsmateriaal is niet iets dat een economische waarde vertegenwoordigd. Hier tegenover staan in de Vs grote leningen
Nee de VS kan de schulden niet afbetalen dat komt om dat de dollar geen dekking heeft. Dit is ook de reden dat zij zomaar ongestraft dollars bij kunnen drukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat kunnen ze niet, ze hebben daar de middelen ook niet voor en waarom zouden ze ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, maar dat maakt eigenlijk helemaal niet uit. Stel dat de schuldeisers hun schulden gaan opeisen? Dat zou oorlog betekenen, want de VS kan daar helemaal niet aan voldoen.