Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is vrijheid van meningsuiting?

tot hoever kan iemand gaan en waarom als we het over meningsuiting hebben mag het nooit van tweekanten komen omdat er meestal er niet tegen kan ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
737

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je mag zeggen wat je wilt. Maar sociaal moet je ook rekening houden met de gevoelens van je medemens.

Je mag niet racistisch zijn.

Het is beter om niet zulke sterke scheldwoorden te gebruiken. Daarvoor zijn altijd nog beschaafde woorden voor te vinden, welke je boodschap er zeker niet minder mee maakt, maar wel vriendelijker.

Tenzij je WILT dat je mensen tegen je in krijgt. Maar waarom zou je dat willen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als we ons gaan koppelen naar de media onze meneetje wilders waarom mag hij mensen kwetsen als politicus en waarom wordt dat door de nederlandse wet geaccepteerd

Andere antwoorden (2)

Dat je mag zeggen wat je wilt. Alleen als ik op mijn werk zou zeggen dat de directeur een total freak is wordt ik op staande voet ontslagen. Vrijheid van meningsuiting is dus heel relatief.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van mij mag alles gezegd worden. Alles! Met daarbij de kanttekening dat sommige mensen zich daardoor vanzelf diskwalificeren.
"Sticks and stones, may break my bones,
but words can never hurt me!"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding