Kan men mij een leerjaar laten overdoen bij wet door 1 enkel 3uurs vak van de 32 uren ?

Ik heb afgelopen jaar blijven doubleren voor 1 enkel vak : wiskunde . Nu ik het leerjaar overdoe vlot de wiskunde weer niet , 38-39 % nu in februari als jaartotaal . Men dreigt ermee mij het 5de middelbaar opnieuw te laten overzitten ( trissen dus ) terwijl ik 70 -80 % op mijn Latijn haal . Ik heb NLD , een ernstige ondervorm van dyscalculie en ze hebben hier een attest van ontvangen . Kan dit zomaar allemaal?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neen, dat kan niet zomaar. Als dit je eindexamenjaar is beslist de examencommissie hierover.
zie ook mij antwoord op
http://www.goeievraag.nl/vraag/maatschappij/politiek-overheid/zware-dyscalculie-eind-jaar-natuurwet.485772

Antwoorden (1)

Ja, dit kan, zoals je docenten zelf al aangeven. Je moet minimaal een 5 halen voor wiskunde om te slagen (even aangenomen dat je VWO doet, aangezien je Latijn hebt). Zolang jij een 3,8 staat zul je de volgende wiskundehoofdstukken heel waarschijnlijk niet zomaar voldoende maken. Bij wiskunde stapelt kennis en vaardigheid namelijk meer dan bij andere vakken. Nog maar even hard aan de slag dus! Succes!