Wat doet politiek?

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik weet wat politiek is maar weet niet wat ze doen! Kan iemand mij een duidelijk antwoord geven????

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga je huiswerk zelf maar maken.

Het beste antwoord

Politiek is de (per definitie onvolmaakte) wijze waarop in een samenleving de belangentegenstellingen van groepen en individuen tot hun recht komen - meestal op basis van onderhandelingen - op de verschillende bestuurlijke en maatschappelijke niveaus. Waar de scheidslijn loopt tussen het politieke en het ethische en sociale is een vraag waar veel verschil van mening over bestaat. De meeste wetenschappers erkennen dat er sprake moet zijn van enig potentieel tot het gebruik van macht of geweld om een vraagstuk als politiek te bestempelen — bij het beslissen van een politiek conflict is meestal sprake van een verplaatsing van macht van de ene groep of persoon naar een andere groep of persoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje ( ook al snap ik het nog steeds niet zo goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent de enige die een antwoord geeft daarom ben jij het beste antwoord