Hoe kan een piloot een einde aan zijn leven maken?

Dit vraag ik me af door de uitspraak van een Nederlandse generaal:
Volledige veiligheidsgaranties zijn voor militairen nooit te geven, zei Middendorp. Mocht een Nederlandse vlieger onverhoopt in dezelfde situatie komen als de Jordaanse piloot, dan kan hij zelf maatregelen treffen. Daarbij bestaat de ruimte om zelf voortijdig een eind aan het leven te maken, voordat de militair in vijandelijke handen valt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Piloten in gevechtstoestellen hebben oa een pistool bij zich. Als ze noodgedwongen moeten landen zullen ze proberen weg te komen, mocht dat niet lukken dan wordt het vechten ( schieten ) indien nodig plegen ze met de laatste kogel zelfmoord.

Maar dit zullen ze alleen in landen die zeer slecht met tegenstanders omgaan zoals oa IS