Hoeveel verdachten/arrestanten gaan er in politiewagen?

Hoeveel verdachten/arrestanten gaan er doorgaans in een normale politiewagen?
En in een politiebusje?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Normaal gesproken eentje. Soms meerdere (tot 3 kleine kinderen). In een Transporter idem, tenzij het een ingericht arrestantenbusje is. Dan hangt het af van de inrichting van de bus, maar daar gaan meestal zo'n 9 arrestanten maximaal in.

Toegevoegd na 16 uur:
Door de reacties ben ik inderdaad gewezen op een fout. Er gaan maximaal 7 arrestanten in (2 rijen van 2 en 1 van 3).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor de info. Verwachtte wel meer in de normale bus
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
9 arrestanten in een busje zonder bronvermelding geloof ik niet direct.
Ik verwacht eerder maximaal 8, dit omdat dat het aantal personen is dat je met een B-rijbewijs mag vervoeren. Maar eigenlijk zelfs maar 7 omdat ik niet verwacht dat de agent achter het stuur als enige agent in het busje zit Graag laat ik mij overtuigen van mijn ongelijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Naar mijn weten is het maximaal 6.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Excuses. Ik telde een rij te veel. Het zijn inderdaad maximaal 7 arrestanten (2 rijen van 2 en 1 rij van 3).
http://www.refdag.nl/polopoly_fs/2012_12_13_pkthe1_7bij_parketpolitie13_4_fc_web_1_699265!image/208987062.jpg
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed dat ik de vraag nog niet gesloten had. Dank voor je antwoord en verbetering!