Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel verdachten/arrestanten gaan er in politiewagen?

Hoeveel verdachten/arrestanten gaan er doorgaans in een normale politiewagen?
En in een politiebusje?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
940

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Normaal gesproken eentje. Soms meerdere (tot 3 kleine kinderen). In een Transporter idem, tenzij het een ingericht arrestantenbusje is. Dan hangt het af van de inrichting van de bus, maar daar gaan meestal zo'n 9 arrestanten maximaal in.

Toegevoegd na 16 uur:
Door de reacties ben ik inderdaad gewezen op een fout. Er gaan maximaal 7 arrestanten in (2 rijen van 2 en 1 van 3).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor de info. Verwachtte wel meer in de normale bus
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
9 arrestanten in een busje zonder bronvermelding geloof ik niet direct.
Ik verwacht eerder maximaal 8, dit omdat dat het aantal personen is dat je met een B-rijbewijs mag vervoeren. Maar eigenlijk zelfs maar 7 omdat ik niet verwacht dat de agent achter het stuur als enige agent in het busje zit Graag laat ik mij overtuigen van mijn ongelijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Naar mijn weten is het maximaal 6.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Excuses. Ik telde een rij te veel. Het zijn inderdaad maximaal 7 arrestanten (2 rijen van 2 en 1 rij van 3).
http://www.refdag.nl/polopoly_fs/2012_12_13_pkthe1_7bij_parketpolitie13_4_fc_web_1_699265!image/208987062.jpg
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed dat ik de vraag nog niet gesloten had. Dank voor je antwoord en verbetering!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding