Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik een tweede russische paspoort aanvragen?

Ik ben in Nederland geboren, maar ik heb 2 nationaliteiten: Nederlandse en Russische. (moeder is russisch, vader nederlands)

Dus met 2 nationaliteiten zou ik verwachten dat ik 2 paspoorten kan aanvragen? maar ik wil dat dit geen invloed heeft op mijn nederlandse verblijf... (over dienstplicht weet ik alles al)

Dus zou ik een 2e russische paspoort aan kunnen vragen naast mijn nederlandse paspoort? en zo ja waar?

Ik wil dit weten omdat ik elk jaar naar Rusland ga en ik het zat ben om een visum te laten maken... en omdat ik zo dan vaker kan gaan.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zou je bij de Russische consulaat moeten aanvragen.
Zijn wel regels voor (ouder moeten toestemming geven).
Leesvoer:
http://www.buitenlandsepartner.nl/archive/index.php/t-5400.html

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als je de nationaliteit van een land bezit, kun je ook een paspoort aanvragen. Het aanvragen van een paspoort heeft dus geen enkele invloed op je verblijfstitel of op de dienstplicht. Het Russische paspoort is alleen een bewijs van je Russische nationaliteit en vergemakkelijkt het inreizen.

Een paspoort kun je aanvragen in Rusland en bij het Russische consulaat in Den Haag. Het kost € 23,-
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding