Waarom mag Oost Oekraine zich niet afscheiden van West Oekraine?

Oost Oekraine wil zich OF bij Rusland toevoegen, OF zelfstandig worden. West Oekraine wil dat niet, dus zijn ze elkaar nu aan het doodmaken.
Maar waarom wil West Oekraine dat niet? Wat zijn de nadelen voor hun? Zijn er misschien meer grondstoffen in Oost Oekraine?

Toegevoegd na 6 dagen:
Toevallig zag ik net nog op TV, dat de economie in Oekraine zo slecht gaat, omdat de zware industrie en de machine industrie op zijn gat ligt dat zich voornamelijk in Oost Oekraine bevind.

Ik neem maar aan dat dit de voornaamste reden is.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De Krim was al van af zo 1750 door de Romanovs gerussificeerd de ijs vrije haven de oorlogen en het Russische bloed wat er in het verleden voor gevloeid had maakte het onmogelijk ( uit oogpunt Vd Russen ) dat het door de NAVO ingelijfd zou worden , ondenkbaar zelfs . Ik zeg niet dat ik het met de Russen eens ben absoluut niet maar Amerika en Europa zijn misschien een stap te ver naar het oosten gegaan , ja weer in de ogen Vd Russen . Het oosten van Oekraïne is totaal anders dan het westen het is zeg echt Russisch ! Qua taal en cultuur al ten tijde Vd Habsburgers ( sisi) :) was het westen van Oekraïne onder hun invloed . Ik zeg niet dat Poetin een aardige man is nee hij is een schurk maar wij maken hem alleen maar een held voor de Rus in de straat . Wij geven hem een vijand's beeld precies wat hij nodig had hij zit nu weer goed in het zadel . Ik vind dat de Russische kant beter gesnapt moet worden anders escaleert het alleen maar . Ja vergelijkingen met hitler liggen niet goed in Rusland die miljoenen mensen hebben opgeofferd in de strijd met hem . mevr Clinton liet dat uit haar mond vallen) zo dom . Dat je dat denkt prima of zegt in de kroeg maar dit doet de situatie geen goed . Het probleem het Westen is te ver het oosten ingegaan na de val Vd muur in de ogen Vd Russen en ze zeggen halt !!!! Mogelijk is er wat voor te zeggen geef die Russen het oosten v Oekraïne en zeker de Krim dat is al een gelopen race . De opstelling vh westen was zeer ongevoelig , kansloos en heeft de sfeer verpest . Ja ik geef expres een afwijkende mening want aan iedere zaak zitten velen kanten en in onze kranten lees je weinig achtergrond informatie . Nogmaals ik ben het niet !!! Met Poetin eens maar willen we tot een nieuw status-quo komen moet je de tegenstander proberen te begrijpen . Je hoeft het niet met hem eens te zijn . Zo niet dan kan de situatie daar alleen maar escaleren . Dat dat gebied Oekraïne heet en dat de grenzen zo door cultuurgrenzen lopen is ja de schuld Vd Russen ja die hadden toen nooit bedacht dat de Sovjet uni uit elkaar zou vallen . Ik zou zeggen geef de koning des koning's en de keizer des keizers .:)

Er zijn meerdere redenen. Om te beginnen zitten er veel grondstoffen in de zeebodem rond de krim, dus is het voor het westers-gezinde Oekraïne een financiële aderlating als dat wegvalt. Verder is er ook een verdrag dat Oekraïne ondeelbaar verklaart. Dan heb je ook nog het probleem dat Oekraïne een scheiding is tussen Rusland en het Westen, als je ze maar geeft wat ze willen, dan is het einde zoek.

Je vergeet een paar belangrijke aspecten. Het heeft weinig met grondstoffen en etc. te maken. Oekraine en rusland hoorden allebei tot de Sovjet-Unie, maar Rusland was heel dominant binnen de Sovjet-Unie. Dat betekende dat de wil van de Russen doorslaggevend was. Daardoor kwamen de Oekraiers op de tweede plek. Vrijwel alle landen in Oost-Europa en Zuid-Oost Europa zijn bang dat Rusland weer de boel gaat runnen. De Russen hebben geen goed imago in die landen (in Polen en de Baltische staten zijn ze echt heel bang voor de Russen), omdat het zelfstandige landen willen zijn en niet meer onder invloed van Rusland willen staan. Stel dat verder er massaal Duitsers naar Limburg verhuizen en na een tien jaar eisen dat Limburg bij Duitsland zou horen of een zelfstandige republiek wordt. Ik vermoed dat we ook niet leuk vinden. En de Russen hebben daar het imago wat Nederlanders vroeger van Duitsers vonden (dat is niet zo een fraai beeld zoals je je dat kan voorstellen).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100