Wat kan de schoolarts doen?

Hallo allemaal,

Het is nu zomervakantie maar er is nu al aangegeven dat ik aan het begin van volgend jaar een gesprek (weer) krijg met de schoolarts. Ik ga naar VWO 6 dus hoef nog maar een jaartje als het goed is.

Nu is mijn vraag wat zij, school en de schoolarts, (wettig) kunnen doen als ik niet op kom dagen. Afgelopen jaar ben ik ook een paar keer niet op komen dagen en toen gebeurde niks. Nu was school erg standvastig.

De reden is waarschijnlijk mijn vele spijbelen, ziek zijn en verwijderd worden.

Ik wil dat ze zich niet met mij bemoeien, m'n eigen gang gaan.

Dankje alvast!

Weet jij het antwoord?

/2500

Wettig kan er niets gedaan worden als je niet gaat maar het kan alsnog nadelige gevolgen hebben in de vorm van een aantekening in je dossier wat negatieve gevolgen kan hebben naar het gaan van een nieuwe school. Het is daarom misschien ook verstandig om dit laatste jaar zo weinig mogelijk te spijbelen, niet stoer doen in de klas en ondanks 'ziek te zijn' toch naar school te gaan. Het is een belangrijk iets voor in je toekomst en grotere nadelige acties staan genoteerd in je dossier van school.

De school wAar jij op dit moment op zit houd bij ieder kind bij waneer en welk uur jij ziek bent of er niet bent dat sturen ze door naar de schoolarts de school arts heeft bij jou misschien gezien dat jij vaker afwezig bent dan de anderen daarom wilt hij/zij jou na de vakantie toch nog even met jou praten en wat hij of zij ook doet (ik weet niet of dit bij jou het geval is Maar het zou kunnen )

Het is niet verplicht maar als er zoveel problemen rond jou zijn dat je uiteindelijk van school moet (of wat anders), staat het niet goed als je zelf alleen alles maar hebt afgehouden en niet over je probleem dat je blijkbaar hebt willen praten. Bovendien kan er wel eens een oplossing uitrollen waar je het helemaal niet mee eens bent omdat je niet eens hebt aangegeven wat je dan wel wilt. De schoolarts moet overigens zijn/haar mond houden als je dat wilt tegenover de school. Je kunt best met haar afspreken wat ze wel of niet tegen school zal zeggen. De schoolarts is overigens niet in dienst van de school. Het is wel zo volwassen om het er over te hebben ipv de deur dicht te houden, ook in je eigen belang. Jij draagt nl. de gevolgen van wat er uiteindelijk gebeurt, de school zal er weinig last van hebben, dus, kijk wat voor jezelf het beste in binnen de regels die er nu eenmaal zijn en waar nog ruimte is om de regels op te rekken. Het lijkt me sterk dat de school jou alleen dwars wil zitten, anders waren ze niet met dit voorstel gekomen. Ga er dus heen en bespreek het probleem. Problemen moet je delen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100