Gaat er in Groot Brittannie belastinggeld naar de publieke omroep?

Ik heb wel gelezen dat je per televisie kijkgeld betaald. Hiermee worden de publieke omroepen gefinancierd. Ik vroeg me af of dit het enige was of dat ze het nog met belastinggeld betalen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je betaald in GB niet per televisie, maar per woonruimte (huis, boot etc..) Zie: http://www.tvlicensing.co.uk

Antwoorden (2)

Ja, de BBC ontvangt geld van de overheid, in 2011/2012 was dit 10,1 miljoen pond
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In het Verenigd Koninkrijk is het verplicht een vergunning te hebben als je tv in huis hebt. Dat levert miljarden op, en het grootste deel van die inkomsten stroomt regelrecht naar de BBC...