Ik ga nooit op reces maar gewoon op vakantie! Waar ligt het verschil. Wat is de nuance?

Onze regering gaat komende week op reces (tenminste, als het daar van komt....).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Je moet heel chique zijn om op reces te kunnen.
Nee hoor. Volgens mij is reces iets anders dan vakantie.
Als jij - als gewone werknemer, neem ik aan - met vakantie gaat, dan laten ze je met rust, ook als er iets aan de hand is op je werk.
Maar als een minister, ambassadeur, president, diplomaat, e.d. met reces gaat, dan blijft ie oproepbaar en moet ie beschikbaar blijven in geval van calamiteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee natuurlijk niet ... iedereen is speciaal.
Maar als je "maar gewoon" bent , kan je in ieder geval rustig op vakantie. Elk nadeel hep z'n voordeel. Toch?

Andere antwoorden (2)

De regering gaat niet op reces, maar de kamer gaat met reces, wat betekent dat de kamer niet vergadert.
rose
14 jaar geleden
rose
14 jaar geleden
Dat is niet ter zake doende in dit geval, lijkt mij, Bart. Het ging mij in eerste instantie om het verschil tussen op en met, en vervolgens is het dan preciezer om te zeggen dat de kamer met reces gaat.
rose
14 jaar geleden
Overigens zitten de ministers niet in de (tweede) kamer, de regering, de ministerraad, maakt daar geen deel van uit.
rose
14 jaar geleden
De regering wordt gevormd door de koning en de ministers.
rose
14 jaar geleden
Een reces is een onderbreking van een vergadering, in deze de tweede kamer.
rose
14 jaar geleden
You're welcome!
rose
14 jaar geleden
Is het handig om die opmerkingen in het antwoord te zetten?
Het verschil zit hem grotendeels in het salaris...