Waar staan de PvdA en de PVV voor?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik bedoel hun belangrijkste standpunten, en waar ze echt voor staan, dus vrijheid of juist niet enz.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

PvdA:
-de rijksten meer laten betalen, zij merken nog te weinig van deze crisis, de armen merken er teveel van.
-uitkeringen en werkloosheidswet niet wijzigen, zekerheid voor de werklozen
-zekerheid voor de armeren in de samenleving
-multiculturele samenleving is mooi, moet gestimuleerd worden
-niet teveel bezuinigen, probleem lost zich vanzelf op

PVV:
-uitkeringen en werkloosheidswet niet wijzigen, zekerheid voor werklozen
-zekerheid voor de armeren in de samenleving
-betere zorg voor ouderen
-multiculturele samenleving is walgelijk, het liefst alleen het blanke ras in Nederland
-islam is vreselijke ideologie, moet verbannen worden
-hoofddoekjesverbod
-verbod van moskee
-verbod dubbele nationaliteit
-verbod hoofddoek in bus
-verbod schotse hooglanders in gelderland (echt waar)
-verbod islamistische scholen
-grenzen dichtgooien

PvdA is een economisch linkse partij, net als de PVV!
Maar als je dan kijkt naar integratie is PVV heel rechts.
Economisch gezien verschillen de PvdA en de PVV niet, zij staan beide klaar voor de armeren.

Als je naar integratie kijkt, en de (voor mij) vreselijke discussie die helemaal niet nodig is over de islam, dan is de PVV heel rechts. De PvdA weer links.

De naam PVV vind ik erg vreemd, in een land van vrijheid mag je toch elk geloof hebben wat je wilt, een hoofddoekje dragen, en een school oprichten met welke religie dan ook. Wij leven niet in een dictatuur of middeleeuws land waar bepaalde religies verboden zijn. De Partij voor de Vrijheid is juist tegen vrijheid. Alleen de vrijheid van hun EIGEN MENING.

De PVV wil de vrijheden juist beperken voor bepaalde groepen, en zet bepaalde groepen weg, wat erg slecht is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

party van de arbeid en partij voor de vrijheid

Toegevoegd na 30 seconden:
partij natuurkijk en niet party...of bedoelde je hun standpunten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Funny mistake ... doh !
http://nu.pvda.nl/

http://www.pvv.nl/

Hier staat alles in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Partij van de arbeid en partij van de vrijheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Partij voor de allochtonen en partij voor de vrijheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mij staat de PVV niet voor vrijheid maar voor discriminatie. Als autochtoon voel ik mij meer thuis bij de PVDA, al stem ik anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
PVV = Partij Van Veroordeelden