Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

?Mijn paspoort verloopt 17 februari , maar ik wil een paspoort van 10 jaar na 9 maart. Mag ik in die tussentijd dan naar Duitsland

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
735

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Nee, je moet een geldig paspoort bij je hebben om te kunnen reizen. Wanneer een paspoort of ID kaart over de datum is zeg maar dan is deze op dat moment niet geldig!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je ook in het bezit van een ID-kaart bent dan kun je die gebruiken voor je reis naar Duitsland.

Heb je deze niet? Dan lijkt het me beter om een nieuw paspoort aan te vragen omdat de kosten nagenoeg gelijk zijn aan die van een ID-kaart. Bedenk je ook dat paspoorten in theorie voor 10 jaar geldig zijn vanaf 9 maart maar dat de overheid binnen die tien jaar wel weer nieuwe veiligheidseisen kan introduceren; eisen die mogelijk verplicht gesteld worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je ook een ID-bewijs hebt mag je daarmee naar Duitsland. Volgens de Europese regels is een rijbewijs geen identificatiebewijs.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding