?Mijn paspoort verloopt 17 februari , maar ik wil een paspoort van 10 jaar na 9 maart. Mag ik in die tussentijd dan naar Duitsland

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nee, je moet een geldig paspoort bij je hebben om te kunnen reizen. Wanneer een paspoort of ID kaart over de datum is zeg maar dan is deze op dat moment niet geldig!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je ook in het bezit van een ID-kaart bent dan kun je die gebruiken voor je reis naar Duitsland.

Heb je deze niet? Dan lijkt het me beter om een nieuw paspoort aan te vragen omdat de kosten nagenoeg gelijk zijn aan die van een ID-kaart. Bedenk je ook dat paspoorten in theorie voor 10 jaar geldig zijn vanaf 9 maart maar dat de overheid binnen die tien jaar wel weer nieuwe veiligheidseisen kan introduceren; eisen die mogelijk verplicht gesteld worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je ook een ID-bewijs hebt mag je daarmee naar Duitsland. Volgens de Europese regels is een rijbewijs geen identificatiebewijs.