Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan je met een kopie van een ID kaart?

Ben van plan om rond te gaan lopen met een kopie van mijn ID kaart, aangezien ik heel onhandig ben en alles overal laat slingeren. Ben dus ook al 3 keer mijn ID kwijt geraakt. Echter is mijn vraag, kan je je hiermee nog steeds legitimeren bij bijv. een Albert Heijn, of bij de toegang van een feest? Vooral dat laatste is erg belangrijk voor me, aangezien ik daar al mijn ID's kwijt ben geraakt.

Alvast vriendelijk bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
992

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een kopie is geen geldig legitimatiebewijs en zal als het goed is dus ook nergens als zodanig geaccepteerd worden. Je kunt er dus wat dat betreft helemaal niets mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dit heel erg afhankelijk is van de bar/kroeg waar je bent. Sommigen accepteren namelijk wel een kopie, anderen weigeren dit. Ze mogen niet afgaan op een kopie.

Officieel is een kopie NIET geldig. De echtheidskenmerken kunnen dan namelijk niet meer gecontroleerd worden. Door een overheidsinstantie zal een kopie sowieso dus niet geaccepteerd worden. In de bron kun je meer informatie vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding