Wie zaten er aan tafel tijdens het diner waaraan ook getuige in de zaak tegen Wilders 'Hans Jansen' deelnam, en hoeveel daarvan waren pro-Wilders?

Er bestaat geen twijfel over of rechter Schalken aanwezig was, of hij het over de zaak had met getuige Jansen, en of hij Jansen probeerde om te praten.
.
Bertus Hendriks beweert dat het een debatsetting was, met zowel voor als tegenstanders. Jansen beweert, dat hij de enige pro-Wilders mening aan tafel had. In de variant van Hendriks gaat het om een debat, in de variant van Jansen om iets anders. Wat er werkelijk gebeurt is kan het publiek pas vaststellen als we weten wie er aan tafel zaten. Dan zal meer duidelijk zijn over de ware aard van het etentje.
.
Bertus impliceert dat er ook pro-Wilders lieden aan tafel zaten. Wie behalve Hans Jansen moeten dat dan zijn?
.
Tom Schalken? (rechter, schreef volgens Moszkowicz het ´op voorhand veroordelende arrest' tegen Wilders)
.
Bertus Hendriks? (Zelfverklaarde ´geen vriend van Wilders, en dat is een understatement´, palestina komitee)
.
Was hier sprake van een debat, of was hier sprake van een verhoor, een overval, 'buiten het rechtssysteem' om, om een getuige te beïnvloeden? Wij zullen het weten, zodra de gastenlijst bekend is. Dan zullen wij weten, of de setting er een was van debat, of een poging het proces tegen Wilders achter de schermen te sturen, door een sleutelgetuige in het geniep plots te bombarderen met 'argumenten' waartegen deze (door de dreiging zelf een proces aan de broek te krijgen, en door het tien-tegen-een principe) zich amper kon verweren. En dat drie dagen voordat hij zijn getuigenis moest afleggen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

“Ik snap niet dat Jansen zich beinvloed voelt”
zegt de gast heer B.Hendriks. De politieke geaardheid van alle gasten zou al genoeg moeten zijn om het antwoord te weten lijkt mij. Een artikel in de telegraaf zegt 'ELITE komt bijeen', dit had m.i. moeten zijn ' Linkse elite'.
De gastheer Hendriks was jaren lid van het Palestina comité, Wooldrik en Van Beers zijn lid van de Pvda, Van Oostveen, wel of niet aanwezig bij het elitaire etentje, was woordvoerster van Kok en van de linkse Amsterdamse burgemeester. Wat voor geluid anders dan tegen Wilders had je verwacht op dergelijke linkse onderonsjes.
Van lid van het instituut Clingendael tot raadsheer tot hoofdofficier, tot medewerkers van burgemeesters en de Premier, dit is dus een van de achterkamers waar door de linkse elite uit de diverse invloedrijke richtingen van bestuur, juristerij en journalistiek, onderling de mores wordt bepaald en wordt uitgemaakt hoe er gehandeld moet worden.
Op alle hoge openbare functies en -directieplaatsen in Nederland is door links bepaald wie er werd geplaatst. Het zal nog jaren duren voor dat dit netwerk dat in 40 jaar is opgebouwd, kan zijn afgebroken. De invloed van links is ondanks de meer dan duidelijke keuze van de kiezers nog jaren aanwezig helaas.
Het wordt tijd dat media, dit soort netwerken onderzoekt en ontrafelt, maar ja, de media is zelf al een links bolwerk dus...