Omdat je inkomen zeer waarschijnlijk wat aan de lage kant is. En omdat er een CDA minister is geweest die zei: "Iedereen die kan werken, moet ook werken."

Hieruit zijn een x-aantal regelingen gekomen die het ook voor moeders aantrekkelijk maken om te gaan werken. Om deze regelingen zo toegankelijk te maken hebben ze kaders gestelt aan minimum en maximum inkomen om voor de regelingen in aanmerking te komen...

In feitte is het simpel. Hoe lager je inkomen. Hoe meer je gebruik kan maken van tal van regelingen. En die regelingen is ons zorgstelsel op gebouwd. Want op de officiele lijst staan maar liefs 28 regelingen, waar je gebruik van zou kunnen maken. Dus als je het goed doet betaald de belastingbetaler 60 tot 75% van jouw uitgaven...

En omdat jezelf ook belasting betaald. Betaal jezelf ook mee aan de regelingen, waar je gebruik van kan maken...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Omdat de straat er al ligt en ze van geen ophouden weten bij de staat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daar betaal je dan zelf ook voor. Zo is het nu eenmaal geregeld in Nederland.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is het mooie van belasting. de ene betaalt veel belasting over sommige dingen en de politiek in Den Haag bepaalt waar de inkomsten aan besteed gaan worden.

Die mensen die belasting betalen hebben vaak geen keuze. BTW bijvoorbeeld is geen optie, net als inkomstenbelasting. bij accijns zou je nog kunnen redeneren dat de persoon in kwestie er zelf voor kiest om het product aan te schaffen. enerzijds hebben de mensen dus geen keuze en anderzijds zijn ze bereid belasting te betalen voor iets wat ze graag willen hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tja, waarom betaal ik belasting, zodat ze in Afghanistan iedere dag naar een vliegshow van het Nederlandse leger mogen kijken?

Het betalen van belasting staat tamelijk los van waar het aan besteed wordt, anders zou niemand meer belasting willen betalen. Maar als we allemaal geen belasting meer zouden betalen, zou het echt heel snel een grote puinhoop worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de verplichte belastingen die we met z'n allen betalen verdwijnd hoofdzakelijk in de pot 'algemene middelen', hoe die besteed worden is volgens mij het best bewaarde geheim van Nederland, laat staan dat we er iets over te zeggen hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zodat het aantrekkelijker wordt kinderen te nemen die dan later de AOW mogen betalen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, waarom betaal ik belasting om de beveiliging bij de voetbalwedstrijden te betalen?? Terwijl er heel veel geld in die wereld omgaat en die supporters zelf de rotzooi maken en/of herrie staan te schoppen.
Waarom betaal ik belasting en wordt er in de zorg nog steeds bezuinigd zodat er steeds minder tijd is om de zorg goed te kunnen verlenen....
Maar ik weet wel dat er ook dingen van het belastinggeld worden gedaan waar ik ook profijt van heb.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat vraag ik mij ook af.