Een ministersfunctie is vooral beleidsmatig, daarvoor hoef je inhoudelijk niet zelf van alles op de hoogte te zijn. Voor inhoud zijn er adviseurs. Daarom kan iedereen die beleidsmatig kan denken, - en het zijn toch wel meestal goed universitair opgeleide mensen, die ook in het bedrijfsleven een en ander hebben gedaan, - minister worden.
Het is daarbij wel belangrijk dat de minister onafhankelijke adviseurs weet te onderscheiden van lobbyisten. Bij de huidige minister twijfel ik daaraan. (en dat is weer politiek, is iemand geschikt, komt ie uit de juiste hoek?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is er mis met Schippers?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op de persoonlijkopmerking na een goed geformuleerd antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (1)

Nee hoor dat hoeft niet. Onze huidige minister van Volksgezondheid Edith Schippers heeft zelf politicologie gestudeerd.