Waarom hebben Belgische politiemensen in burger van die rode bandjes om?

2 maanden geleden
4.4K
tinus1969
2 maanden geleden
Nooit gehoord, heb je een voorbeeld?
Kleinkids3
2 maanden geleden
Kijk eens op de Belgische tv om ongeveer 17.00
ronron1212
2 maanden geleden
Dat is altijd alleen op een pd voor herkenbaarheid.
tinus1969
2 maanden geleden
@kleinkids3, dat is wel een heel vage omschrijving. Welke zender en welk programma? En heb je mss een weblink zodat we niet om 1700 klaar hoeven te zitten?
Kleinkids3
2 maanden geleden
RTB 1 17.05 Heterdaat

Antwoorden (2)

Dat wordt gedragen als een agent in burger herkenbaar wil zijn als zijnde agent. In België gebruiken ze dit soort banden al jaren. In Nederland hebben ze sinds enige tijd nu ook banden voor de herkenbaarheid. Deze banden zijn geel met het Nederlandse politielogo hier op of de tekst politie.
AlphaLimaSierra
2 maanden geleden
Dat noemt men interventiearmbanden.
Politieambenaren hebben bijvoorbeeld bij acties in burgerkledij of als er risico is op vuurwapengebruik, niet de gelegenheid eerst hun legitimatiekaart te tonen. De politieambtenaar kan zijn functie van politieambtenaar dan kenbaar maken door een interventiearmband boven de burgerkledij te dragen.
Toegevoegd op 6 februari 2024 16:55: bron
Plaatje bij antwoord
2 maanden geleden