Waarom worden in de VS toeristenattracties zoals het Vrijheidsbeeld gesloten tijdens de "government shutdown"?

Gezien de prijs van een kaartje zou dit toch juist een bron(netje) van inkomsten voor de overheid moeten zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Alle mensen in dienst van de overheid zijn naar huis gestuurd. Alleen douane en piloten, waarschijnlijk nog een paar hoognodige beroepen werken door.
Het vrijheidsbeeld is iets dat dus rustig even kan wachten. De bewakers krijgen ook geen salaris, dat sparen ze uit.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De Republikeinen blijven ageren tegen de inmiddels tot wet verheven voorstellen met betrekking tot de zorgverzekering. De Obamacare genoemd, zet kwaad bloed. De Rep. hebben bewerktstelligd, dat de wet die vandaag (gisteren) zou zijn ingetreden wordt opgeschort. De Democraten werken nergens aan mee en dus is er de patstelling ontstaan, die tot dit onwijze besluit heeft geleid. Zo zou er ineens geen geld besteed kunnen worden om openbare attracties open te houden. Dat personeel is dus naar huis gestuurd.Een en ander kan wereldwijd (*)tot veel ongerustheid leiden. Zeker op de beurzen en heteconomisch gebied. (*)Zelfs de oorlogsbegraafplaats Margraten in Zuid Limburg en onder beheer van de Amerikanen is gesloten.