Wie is de 'baas' van een korpschef van de politie?

Op: http://www.nu.nl/binnenland/2467673/alle-nederlanders-moeten-dna-afstaan.html lees ik toch wel heel ernstige/enge uitspraken van / over een korpschef.

Stel nu, ik weet dat het waarschijnlijk toch niet gaat lukken, ik wil er bij de baas van de desbetreffende korpschef op aandringen dat deze ontslagen wordt omdat hij zich als politiefunctionaris verre van dergelijke politieke en fascistische uitspraken dient te houden, bij wie zou ik me dan moeten vervoegen?

Staat de burgemeester nog boven zo iemand of moet ik het in een andere richting zoeken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oei, wat een prutser... Daar gaat nog wel een bolleke rollen denk ik, als er pas een korpschef op non-actief is gesteld door een domme tweet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dan ook gelijk allemaal een chip met gsm-functie en stroomstootfunctie: doe je iets wat niet mag, krijg je een dreun van je chip zodat je niet verder kunt.
Als we dan toch bezig zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vingerafdrukken in het paspoort zijn niet voor opsporing van misdrijven bedoeld, een van de bezwaren die mensen er (overigens terecht) tegen hebben is dat men van plan was/is die database daarvoor in de toekomst wel te gebruiken, dit zou strijdig zijn met allerhande recht en sowieso een slecht idee om legio andere redenen. Bij een dergelijke beoogde DNA-databank zijn er enorme problemen te voorzien met de juistheid van de opgeslagen gegevens, de toegang tot de gegevens, er zijn problemen met DNA als zodanig, er is niet te zeggen wat een eventuele toekomstige overheid met de gegevens doet en er zijn nog meer fundamentele bezwaren. Ik heb deze vraag niet gesteld om hier een discussie over te hebben, maar nu je het naar voren brengt Jhon2, kun je een argument geven waarom jij denkt dat er minder criminaliteit zou komen in zo'n situatie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is de burgermeester idd de 'baas' van de politie en dus ook verantwoordelijk voor diens handelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het men je eens hoor. Zo iemand hoort niet bij de politie thuis. Benjamin Franklin stelde het al heel mooi: wie een beetje vrijheid opoffert voor een beetje (tijdelijke) veiligheid verdient geen van tweeën en verliest beide. Ontslaan zullen ze hem niet. Dat kost namelijk geld... gouden handdrukken zijn duur.

Het beste antwoord

De minister van Veiligheid en Justitie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De burgemeester heeft zeker een rol voor je bij de minister aanklopt;):

" De minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties is verantwoordelijk voor de Nederlandse politie als geheel.

Wie hebben de leiding over een korps?

Omdat de Nederlandse politie bestaat uit 25 korpsen, is één burgemeester uit een regio de korpsbeheerder. Vaak is dit de burgemeester van de grootste gemeente. Hij of zij is samen met de hoofdofficier van justitie verantwoordelijk voor het beheer van zijn of haar korps."

Als je belt naar 0900-8844 belt en je vraagt welke burgemeester bij die regio hoort weet je waar je kunt beginnen met het indienen van je "klacht als burger".

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt hard gewerkt aan het vormen van een nationale politie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, maar die is er nog nu niet of wel?